ابراهیم سلیمانی روز دوشنبه در تشریح عملکرد این شرکت در سال ۹۸ به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب مراغه در سال گذشته در راستای توسعه کمی و کیفی خدمات در بخش تولید، توزیع آب و دفع بهداشتی فاضلاب در ۲ بخش شهری و روستایی اقدامات خوبی انجام داد که اصلاح و توسعه شبکه آب به طول ۱۰ کیلومتر با ۲ میلیارد تومان هزینه کرد از محل اعتبارات داخلی از جمله آنهاست.
وی گفت: همچنین برای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب به طول ۳۰ کیلومتر، مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل اعتبار طرح های ملی و سه میلیارد تومان از اعتبارات داخلی هزینه شده است.
وی توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهرستان را یکی از ضروری ترین فعالیت های این شرکت عنوان کرد و گفت: جلوگیری از هدر رفت آب، پایداری تامین آب شرب اهالی، تثبیت شبکه و جلوگیری از کدورت آب در مناطق مختلف را می توان از مهمترین اهداف توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب دانست.
سلیمانی افزود: طرح توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب مراغه در حال انجام است و در نظر داریم به صورت گسترده آن را ادامه دهیم.
وی به یکی از مهمترین اقدامات این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: شروع عملیات احداث مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب با اعتبار هفت میلیارد تومان از محل طرح های ملی در راستای کاهش کدورت آب و کاهش آلاینده ها و نیز افزایش ظرفیت تصفیه خانه آب از جمله مهمترین اقدامات در حال انجام این شرکت است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه گفت: احداث مخزن ۵ هزار متر مکعب ایستگاه پمپاژ ولیعصر با اعتبار ۶ میلیارد تومان از محل طرح های ملی با هدف افزایش حجم ذخیره سازی آب شهرستان و تامین فشار شبکه از یکی دیگر از طرح هایی است که از سوی شرکت آبفای مراغه کلنگ زنی شد.


سلیمانی افزود: مقاوم سازی و ترمیم مخازن به روش frp با مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و احداث ساختمان برق اضطراری ایستگاه پمپاژ و راه اندازی دیزل ژنراتور به مبلغ سه میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی ادامه داد: تجهیز پمپ های لجن کش و منحول و سایر تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی، بازسازی مخازن کلروفیک تصفیه خانه آب با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی و اقدامات هوشمندسازی شبکه آب و مانیتورینگ و تله متری با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد از محل اعتبارات داخلی از دیگر کارهای انجام شده توسط آبفای شهرستان در سال گذشته بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بهسازی و رنگ آمیزی تمامی تاسیسات شرکت با مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی، احداث فروشگاه تعاونی شرکت با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی، محوطه سازی و ایزولاسیون رطوبتی مخازن با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی، تجهیز چاه و تاسیسات روستایی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات داخلی از فعالیت ها و برنامه های دیگر این شرکت است.
سلیمانی افزود: استانداردهای انشعابات مشترکین، فروش و نصب آب و فاضلاب به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات و عملکرد شرکت است.
به گزارش ایرنا، حدود ۹۲ هزار مشترک آب و ۶۲ هزار مشترک فاضلاب در مراغه وجود دارد و شرکت آب و فاضلاب مراغه با حدود ۵۰۰ کیلومتر خط انتقال آب و حدود ۳۶۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به مشترکان خدمات ارائه می کند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.