حجت الاسلام قهرمان احمدی به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران درگفت و گو با ایرنا اظهار کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، بدنه اصلی ارتش که از جوانان مسلمان، متدین وعلاقمند به این مرز و بوم بودند به ندای امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی لبیک گفته و همگام با آحاد مختلف ملت ایران در براندازی نظام منحوس پهلوی به مبارزه بی امان برخاستند و به عنوان نخستین بازوی قدرتمند نظام انقلاب اسلامی در جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش های خستگی ناپذیر را شروع کردند .

حجت الاسلام احمدی افزود: حضرت امام خمینی (ره) روز پیوستن ارتش به مردم را با عبارت حکیمانه لحظه شادی بندگان خدا و یاس ستمگران، نقطه عطف درخشان و افتخار آمیز قلمداد فرمودند.

وی گفت: گسستن از رژیم منحوس شاهنشاهی و پیوستن به اقیانوس ملت، بیعت با امام خمینی ، درهم شکستن توطئه های گوناگون دشمن به ویژه مقابله با ضدانقلاب، دفاع از مرز های زمینی، هوایی و دریایی و کیان جمهوری اسلامی خود شاهدی صادق براین مدعاست.

امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران در سایه زعامت و فرماندهی حضرت امام خامنه ای به ارتش حزب الله و بازوان پرتوان ولایت و خدمتگزاران ملت مفتخر است.

امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند.

از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی یاران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار می شود که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.