ناصر نوروزی، روز پنجشنبه اعلام کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی بوده و بیش از ۹۰ درصد کشاورزی آن مربوط به زراعت می باشد بنابراین تغذیه محصولات زراعی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه هر ساله در ۲ نوبت در پاییز و بهار توزیع کودهای شیمیایی انجام می شود، اظهار داشت: در پاییز ۹۸ حدود ۲ هزار و ۶۲۷ تن کود اوره و یک هزار و ۵۱۰ تن کود سوپر فسفات و درصد کمی از کودپتاسه و سایر کودها در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهادکشاورزی چاراویماق با اشاره به اینکه این مقدار کود تنها ۸۰ درصد نیاز کودی این شهرستان را تامین کرد، گفت: در بهار امسال نیز با همت و تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و با تشکیل کمیته توزیع کود تا اواخر فروردین حدود ۲ هزار و ۸۰۰ تن کود اوره بهاره توزیع شده است.

نوروزی، ادامه داد: به علت وجود ویروس منحوس کرونا امسال توزیع کود از حساسیت زیادی برخوردار بود و در این راستا ۲۴۷ روستای این شهرستان طبق جدول زمانی بین ۴ عامل توزیع کود تقسیم بندی شد و زارعان به تاریخ مقرر نسبت به دریافت کود خود مراجعه کردند و در ۲۵ روز گذشته بیش از ۹۰ درصد زارعان سهمیه کود خود را دریافت کرده اند.

وی یادآوری کرد: با این تدابیر هم تمام پروتکل های ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان و شبکه بهداشت رعایت و برای حفظ سلامت کشاورزان از ازدحام و ترافیک جلوگیری شد و هم از تغذیه گیاهی غافل نشده و امنیت غذایی را نیز در اولویت برنامه غذایی قرار گرفت چراکه کشاورزی تعطیل بردار نیست.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که با توجه به بارش های مناسب و در صورت تداوم نزولات جوی افزایش چشمگیری در عملکرد محصولات زراعی روی دهد.

شهرستان چاراویماق با حدود ۳۱ هزار نفر جمعیت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.