محرم محمدزاده روز پنجشنبه در بازدید از ساختمان نیمه کاره شهرداری منطقه یک تبریز که در سال‌های گذشته به علت برخی مشکلات نیمه کاره رها شده بود، اظهار کرد: ساختمان ۱۳ طبقه ای که اسکلت بندی آن تمام شده و تنها یک طبقه از آن برای اسکان شورای شهر کافی است، بلاتکلیف رها شده است.

وی یادآوری کرد: در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم، مقرر شد مشکلات این ساختمان پیگیری شود تا با تکمیل و افتتاح آن هم برای شورای اسلامی شهر ساختمانی در خور شأن ایجاد شود و هم از طبقات دیگر این ساختمان برای بهره گیری از ظرفیت جوانان فعال تبریز در زمینه‌های مختلف علمی و فرهنگی استفاده شود.

وی ضمن انتقاد از عدم اختصاص ساختمان برای اسکان شورای شهر تبریز و بلاتکلیفی ساختمان ۱۳ طبقه در گلپارک، گفت: امروز شورای شهر در عمارت ساعت حضور دارد که شناسنامه تبریز است و حضور شورا در این مکان می‌تواند منجر به آسیب‌هایی برای این ساختمان شود.

شورای اسلامی کلان شهر تبریز از زمان نخستین دوره انتخاب آن در حدود دو دهه قبل تاکنون در عمارت تاریخی میدان ساعت مستقر است. 

استقرار شورای شهر تبریز در این بنای تاریخی ۸۰ ساله و دیدنی در سال های اخیر انتقاد دوستداران میراث فرهنگی و نیز هشدار معماران و کارشناسان امر مبنی بر احتمال تخریب و آسیب بنا به دلیل تردد زیاد شهروندان را به دنبال داشته است. 

هر چند در سه چهار سال اخیر اظهاراتی از سوی شهرداران تبریز و نیز اعضای شورا مبنی بر انتقال شورای شهر به مکان دیگر شده است، اما این وعده ها تاکنون جامه عمل به خود نپوشیده اند. 

عمارت تاریخی «ساعت» تبریز در سال ۱۳۱۶ شمسی به همت میرزا رضا ارفع الملک جلیلی، شهردار وقت تبریز، با نظارت مهندسان آلمانی ساخته شد و به دلیل معماری خاص آن، عقاب در حال پرواز، به ویژه ساعت بزرگش، به عنوان یکی از جاذبه های این کلان شهر شناخته می شود.

اعضای شورای شهر تبریز ۱۳ عضو دارد که هر یک از آنان یک اتاق بزرگ را در ساختمان تاریخی «ساعت» به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.