صفر شاسفند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان شامل ۵ هزار و ۸۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری داخلی و ۲۰۸ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی بوده که در این منطقه انجام شده است.

وی اظهار داشـت: در طول سال گذشته ۵۵۶ مورد در ٥١ جلسه کمیسیون اقتصادی این منطقه مطرح شده که شامل ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری و ۳۵۵ مورد درخواست تمدید، اجاره و  بررسی سایر تقاضاها بود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: از بین ۲۲۱ طرح سرمایه گذاری بررسی شده ۱۶۲ طرح تصویب شده که شامل ۱۵۸ مورد سرمایه گذاری داخلی و ۴ مورد خارجی است.

شاسفند، با اشاره به اینکه این مقدار سرمایه گذاری در حوزه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدماتی است، ادامه داد: میزان اشتغال پیش بینی شده بر اساس طرح های ارائه شده بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ نفر است که با جذب این میزان سرمایه گذاری شاهد جهش تولید در منطقه آزاد ارس خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، محدوده منطقه آزاد ارس ۷۱ هزار و ۸۴۸ هکتار شامل محدوده جلفا- هادیشهر- مرند به مساحت ۴۰ هزار و ۱۹۴ هکتار، محدوده سیه‌رود - ایری به مساحت ۳۳۲ هکتار، محدوده نوردوز به مساحت ۵۶۷ هکتار، محدوده خداآفرین به مساحت ۵۶۸۰ هکتار و محدوده قلی‌بگلو به مساحت ۲۵ هزار و ۷۵ هکتار است.

این منطقه در ۱۳۷ کیلومتری شهر تبریز در مجاورت ۲ کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته و علاوه بر ظرفیت های صنعتی دارای استعدادهای مناسبی در زمینه کشاورزی و گردشگری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.