علی پاشایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از اوایل بهمن سال 97 و در راستای پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی آغاز و در اردیبهشت ماه جاری به پایان رسید.
وی ادامه داد: در این طرح، 202 هزار و 891 راس دام سبک ( گوسفند و بز) در 118 واحد اپیدمیولوژیک شهرستان در در برابر این بیماری واکیسنه شدند.
وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام های سبک این شهرستان در برابر بیماری تب برفکی با حدود 35 درصد فراتر از پیش بینی ها برای واکسیناسیون این بیماری، به پایان رسید اضافه کرد: : این حجم عملیات در مقایسه با سال قبل افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.
پاشایی گفت: براساس بازرسی های مستمر از دام های سبک و سنگین این شهرستان خوشبختانه کانون بیماری تب برفکی و هر گونه اپیدمی از این بیماری در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
وی افزود: همراهی و همکاری دامداران و روستائیان شهرستان با اکیپ های واکسیناسیون در اجرای این طرح، زمینه ساز پیشگیری مناسب از بروز هرگونه بیماری های دام در منطقه شده است.
وی با بیان اینکه بهترین روش برای کنترل بیماری ها، رعایت مقررات و ضوابط قرنطینه و امنیت زیستی است، از روستائیان و دامداران خواست در صورت مشاهده بیماری تب برفکی، با شماره تلفنهای 1512 و 37274114 تماس حاصل کنند.
شهرستان مراغه با بیش از 912 هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و 700 تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.