به گزارش ایرنا، افشین روشن میلانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این طرح ها با حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در شهرهای سراب، بستان آباد، شبستر، جلفا، میانه، خوی، ارومیه، میاندوآب، شاهین دژ و بخش تقی دیزج اردبیل بهره برداری می شود.
وی اظهار داشت: این طرح ها شامل پست های 20، 63، 230 کیلوولت سراب و تکمیل خطوط ارتباطی 230 و 63 کیلوولت سراب، نصب ترانس 20 و 63 کیلوولت پست تیکمه داش بستان آباد و احداث خط 132 کیلوولت تغذیه پست فوق توزیع شبستر است.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان گفت: خطوط 132 کیلوولت ارتباطی پست 132 و 400 کیلوولت جلفا، احداث یک بی خط 63 کیلوولت در پست میانه و تعویض ترانسفورماتور های پست خوی 2 و پست سعدی ارومیه را از دیگر طرح های آماده بهره برداری است.
روشن میلانی ادامه داد: توسعه پست میاندوآب 2 با نصب ترانس دوم 20 و 132 کیلوولت، راه اندازی ترانسفورماتور شاهین دژ به صورت بانک و توسعه بخش 20 و 63 کیلوولت پست تقی دیزج در دهه فجر به بهره برداری می رسد.
وی گفت: این طرح ها به منظور تقویت شبکه فوق توزیع، افزایش ظرفیت ترانس و تامین برق مشترکان، تامین بار، تغذیه پست فوق توزیع، ایجاد قابلیت تزریق توان نیروگاه بادی آقکند به شبکه، افزایش ظرفیت و رفع پر باری پست و تقویت شبکه توزیع منطقه اجرا شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان اظهار داشت: علاوه بر طرح های دهه فجر، امسال 14 طرح در بخش انتقال و فوق توزریع با یک هزار و 320 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
روشن میلانی، افزود: در سال جاری در آذربایجان شرقی 29 طرح با اعتبار 400 میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی چشم انداز صنعت برق را توسعه دولت الکترونیکی، کاهش تلفات فنی و غیرفنی و جلوگیری از استفاده های غیرمجاز برق، بهبود ایمنی و افزایش تاب آوری شبکه و ایجاد شفافیت و انضباط مالی اعلام کرد.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان با اشاره به پیک مصرف بالای تابستان نسبت به سایر فصل ها، گفت: تفاوت پیک تابستان با سایر فصل ها حدود 20 هزار مگاوات است و در این فصل فشار مضاعف بر شبکه وارد می شود.
روشن میلانی افزود: برای جبران این تفاوت پیک مصرفی باید صنعت برق 20 هزار مگاوات نیروگاه آماده کند.
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در سال آینده حدود 7 هزار مگاوات بار نسبت به امسال افزایش یابد که برای تامین این میزان 5 هزار و 200 مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار می شود و در این راستا 4 نیروگاه در منطقه آذربایجان در حال اجراست.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان گفت: برای تامین این میزان برق 8 طرح در این منطقه اجرا می شود تا قبل از پیک سال آینده وارد مدار شود.
روشن میلانی ادامه داد: با بهره برداری از این نیروگاه ها براساس پیش بینی 2 تا 3 هزار مگاوات با کمبود برق مواجه خواهیم شد که این میزان نیز طبق 11 برنامه تدوین شده مدیریت مصرف که عمده آن ها اعمال مشوق برای مشترکان کشاورزی و صنعتی است، تامین می شود.
وی با بیان اینکه 50 درصد اوج مصرف تابستان مربوط به مصارف خانگی است، یادآوری کرد: برای کاهش این میزان مصرف باید روی مشترکان خانگی نیز از نظر فرهنگی و تبلیغاتی کار ویژه ای انجام شود.
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان گفت: برق منطقه ای آذربایجان دارای 10 هزار کیلومتر خطوط انتقال در استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل است.
روشن میلانی ادامه داد: از نظر تعداد 79 درصد مشترکان برق منطقه ای آذربایجان خانگی، 1.3 درصد کشاورزی و هفت دهم درصد صنعت است که 32 تا 33 درصد مصرف انرژی در بخش خانگی، 32 تا 33 درصد در بخش صنعت، 2 درصد در بخش روشنایی معابر، 18 درصد در بخش کشاورزی و 8 درصد بقیه مشترکان مانند ادارات مصرف می کند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.