به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز دوشنبه در آیین آغاز المپیاد ورزش های درون مدرسه ای مراغه افزود: دانش آموزان باید در کنار علم آموزی، ورزشکار نیز باشند و فرهنگ ورزش در بین این آینده سازان به صورت مدون نهادینه شود.
وی ادامه داد: ترویج فرهنگ نشاط و شادابی فقط از راه ورزش، رویدادهای ورزشی و فرهنگ به دانش آموزان قابل انتقال بوده و از این رو باید به ورزش مدارس توجه ویژه شود.
اسلامی اضافه کرد: بر این اساس باید جریان و حرکتی مدون و مبتنی بر اصول علمی و فرهنگی برای تبیین و ترویج بیش از پیش ورزش در اماکن آموزشی و پرورشی به وجود آید.
وی گفت: برگزاری رویدادهای ورزشی فرصت مناسبی برای بروز و ظهور استعدادهای ناب ورزشی به ویژه در ورزش های پایه در مدارس است.
وی افزود: آموزش رفتارهای درست اجتماعی و ترویج روحیه کار گروهی و تیمی از جمله پیامدهای مثبت و قابل توجه ورزش در مدارس است.
اسلامی ادامه داد: با توجه به جایگاه غیرقابل انکار ورزش در تعالی جسمی و روحی نسل آینده، ورزش های تیمی زمینه ساز بالندگی اجتماعی نوجوانان و جوانان دانش آموز خواهد بود.
وی اضافه کرد: اکنون المپیاد ورزشی در بیش از 500 مدرسه دولتی و غیردولتی این شهرستان با حضور بیش از 40 هزار دانش آموز اجرا می شود.
بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/6132/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.