در گفت و گو با جی پلاس؛

حاج رضایی: بهتر است حرف نیمار را فراموش نکنیم!

امیر حاج رضایی می گوید ایران باید بسیار مسلح وارد جام جهانی 2018 شود و بازیکنان حرف نیمار را فراموش نکنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ قرعه کشی جام جهانی 2018 شب گذشته برگزار شد و تیم ملی ایران در گروه B با تیم های اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه شد .

برخی کارشناسان و مربیان فوتبال در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ ارزیابی شان را از قرعه ایران در این رقابت ها مطرح کردند:

امیر حاج رضایی:  تسلیم نیستیم و باید خیلی مسلح وارد جام جهانی شویم

امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال ایران در واکنش به قرعه ایران در جام جهانی اظهار کرد: گروه دشواری است و باید بگویم گروه مرگ. این قرعه نصیب ما شده و ما با تیم های منطقه جبل الطارق روبه رو شده ایم و باید خودمان را آماده کنیم. باید به جای مسابقه دادن مبارزه کنیم. فدراسیون فوتبال باید برنامه های کی روش را اجرایی کند. باید تیم های قدرتمندی را برای بازی های تدارکاتی انتخاب کنیم و با آنها بازی کنیم. آنها علاوه بر قدرتمند بودن باید سبک بازی شان به اسپانیا و پرتغال بخورد.

** شعار ندهیم و رویاپردازانه به این گروه نگاه نکنیم

حاج رضایی ادامه داد: باید خیلی مسلح وارد جام جهانی شویم. این امر مستلزم این است که تمام برنامه های کی روش اجرایی شود. ما پس از قرعه کشی نباید تسلیم شویم. اگر این اتفاق بیافتد یک ذهنیت خیلی بد است. نباید شعار بدهیم و رویاپردازانه به گروه نگاه کنیم.  نباید تسلیم شویم. به اعتقاد من کار تمام نیست. کار در روسیه تمام می شود. من نمی گویم که صعود می کنیم، حرف من این است که باید بجنگیم. هر چه شد، شد.

** عملکرد چهارسال پیش مقابل آرژانتین معیار الان نیست

او در پاسخ به این سوال که در جام جهانی پیشین تصور خیلی ها این بود که از آرژانتین گل های زیادی می خوریم اما این اتفاق نیفتاد و حال ممکن است آن شرایط را مقابل اسپانیا و پرتغال هم داشته باشیم، خاطرنشان کرد: مقایسه غلطی است. 4 سال از آن بازی ها گذشته است و در فوتبال اتفاق های زیادی افتاده است.»

 حاج رضایی در پاسخ به این سوال  که یعنی کی روش سورپرایزهای تازه ای برای ما ندارد؟ به جی پلاس گفت: کی روش مربی متفکری است. همه حریفان را می شناسد و کار خودش را خوب بلد است اما از او انتظار معجزه نداشته باشید. او آن چیزی که به سود ایران است را به خوبی انجام می دهد.

** حرف نیمار را فراموش نکنیم!

این کارشناس فوتبال همچنین خاطرنشان کرد: روسیه اگر میزبان نبود اصلا حقش سرگروهی نبود. آن گروه ساده است اما کار عربستان سخت. آنقدر با فوتبال زندگی کرده ام که می دانم فوتبال از نظرات خیلی از کارشناسان جهان جلوتر است. فوتبال می تواند همه را غافلگیر کند. چه کسی فکرش را می کرد ایتالیا در جام جهانی نباشد. اتفاقات این چنینی زیاد است. در اینجا باید از حرف نیمار استفاده کنیم که وقتی که با بارسلونا به پاری سن ژرمن با 4 گل باخت گفته بود که ما اگر یک درصد شانس داشته باشیم، 99 درصد امید داریم. بازیکنان ما نباید این جمله را فراموش کنند. پس ما باید با روحیه بالا وارد مسابقات شویم. گروه های دیگر چندان اهمیتی برای ما ندارند.

وی در پایان با شوخی به خبرنگار جی پلاس گفت: فقط نمی دانم به این آقای کافو چه چیزی باید بگویم که این قرعه را برای ما برداشت! اما فوتبال همین است. بدون امید نمی شود زندگی کرد. این جمله شعاری نیست و اگر در ورزش امید نداشته باشید باختید. شما می خواهید در کنکور شرکت کنید، از خانه راه می افتید و اگر همان جا بگویید قبول نمی شوم خب شاید قبول نشوید. باید با امید به جام جهانی برویم به فوتبال و اتفاق هایی که می افتد امید داشته باشیم.»

دیدگاه تان را بنویسید