رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشورگفت: توسعه همه‌جانبه کشور مدنظر قرار دارد، در این بخش ۶ نقشه راه ترسیم‌ شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت دوازدهم حمایت زیادی از بحث علم، تولید دانش و طرح‌های پژوهشی دارد و این مهم در سهم این بخش در بودجه سال آینده مشخص خواهد شد، کما اینکه با فرارسیدن هفته پژوهش فرصت عرضه نمایش توانایی‌های علمی در کشور ایجاد می‌شود و طرح‌های پژوهشی در بودجه دولت پیش‌بینی و حمایت می‌شوند.

به گزارش جماران، دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز که با حضور استاندار البرز، رئیس دانشگاه پیام نور کشور و معاونان این دانشگاه و مسئولان ارشد استانی برگزار شد، با بیان این که این هفته فرصتی است تا توانایی‌هایی علمی و نوآورانه کشور عرضه شود، اظهار کرد: در دانشگاه پیام نور استان البرز اختراعات، اکتشافات و نتایج مثبت علمی مطرح شده که این دسته از فعالیت‌ها سبب ایجاد امیدواری است.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه در دانشگاه پیام نور البرز زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا اختراعات و اکتشافات علمی سال مطرح شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بی‌تردید برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی باعث رشد و توسعه توان علمی کشور می‌شود و به تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه کمک می‌کند.

معاون رییس جمهور توضیح داد: دولت دوازدهم حمایت زیادی از بحث علم، تولید دانش و طرح‌های پژوهشی دارد و این مهم در سهم این بخش در بودجه سال آینده مشخص خواهد شد، کما اینکه با فرارسیدن هفته پژوهش فرصت عرضه نمایش توانایی‌های علمی در کشور ایجاد می‌شود و طرح‌های پژوهشی در بودجه دولت پیش بینی و حمایت می‌شود.

دکتر نوبخت با تاکید براینکه برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها در سطح کشور سبب خوشحالی و امیدواری است، بیان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز فرصت بسیار مناسبی برای مشاهده اختراعات و دستاوردهای جوانان استان البرز در زمینه‌های علمی و پژوهشی است.

این مقام مسئول ضمن ابراز خوشحالی از اینکه امکان حضور در این نمایشگاه را داشته است، گفت: امسال در کرج فرصتی ایجاد شد تا شاهد اختراعات و اکتشافات فرزندان این مرزوبوم باشیم.

وی تأکید کرد: حضور در نمایشگاه هفته پژوهش و بازدید از دستاوردهای نخبگان ایرانی باعث می‌شود که بیش از گذشته به آینده کشور امیدوار شویم.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مسئولیت راهبری، رصد و توسعه کشور توسط رئیس‌جمهور به سازمان برنامه‌وبودجه واگذارشده است، گفت: باید در این بخش تمام توانمان را به کار بگیریم.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اضافه کرد: توسعه همه‌جانبه کشور مدنظر قرار دارد، در این بخش ۶ نقشه راه ترسیم‌ شده است.

نوبخت با اعلام اینکه درگذشته بر این باور بودیم که توسعه کشور تنها از طریق رشد اقتصادی و تولید ثروت حاصل می‌شود، اظهار کرد: موضوع توسعه انسانی طی سنوات اخیر موردتوجه قرارگرفته، چراکه کشوری که قادر به توسعه و رشد در زمینه تخصص انسانی باشد، می‌تواند پیشرفت همه‌جانبه را نیز درک کند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان افزود: توسعه کشور موتور محرکه‌ای دارد که این موتور محرکه رشد دانش‌بنیان و پژوهش محور در جامعه است، به همین منظور و بدون شک افزایش فعالیت‌های پژوهشی به اختراعات و اکتشافات ویژه‌ای در جامعه ختم می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.