مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‎شرقی از اختصاص سهم 10 درصدی به بخش گردشگری در منابع صندوق توسعه ملی خبر داد.
به گزارش ایسنا، منظقه آذربایجان شرقی، تقی کرمی در همایش «تبیین راهکارهای استفاده بهینه از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی» با اشاره به بخش‌های مختلف منابع صندوق توسعه ملی، گفت:علاوه بر بخش گردشگری، برای بخش کشاورزی و منابع طبیعی به میزان 45 درصد، برای صنایع و معادن کوچک به میزان 10 درصد و نیز برای فعالیت‌های خدماتی و فناوری اطلاعات میزان 15 درصد منابع در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سهم صنایع دستی و فعالیت‎های فرش دستباف به میزان 10 درصد و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر به میزان 10 درصد است.
وی از تشکیل کارگروه ملی و کارگروه استانی برای این امر خبر داد و افزود: در کنار این‌ها، سامانه‎ی بازار کار برای صندوق طراحی شده است تا تمامی فرایندها، میزان ایجاد اشتغال و اطلاعات جامع بر اساس این طرح ثبت شود.
کرمی با بیان این‎که 432 میلیارد تومان به آذربایجان شرقی از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، اعلام کرد: بعد از معرفی کارگروه و درخواست کتبی متقاضی، بانک‎ها به مدت یک ماه برای قبول یا رد درخواست فرصت دارد و دیر کرد بیش از یک ماه مشمول پرداخت دو درصد جریمه از سوی بانک‎ است.
وی ادامه داد: دوره تنفس حداکثر یک سال، دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر شش سال تعیین  و مجموع دوره تامین مالی تسهیلات سرمایه در گردش حداکثر 18 ماه تعیین می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که منابع این صندوق بیشتر به سمت رسته‎های اقتصادی پراشتغال هدایت می‌شود، افزود: منظور همان رسته فعالیت‌های اقتصادی است که در مطالعه پویای کسب‎وکار و اشتغال استان انتخاب شده‌ و به تصویب کارگروه رسیده است.
کرمی در خصوص مناطق هدف اجرای طرح، بیان کرد: تسهیلات برای روستاها با اولویت مناطق مرزی، مناطق عشایری، محروم و سرمایه در گردش برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت لحاظ شده است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد، یاد آور شد: تمامی فعالیت و استعلام از دستگاه‌های مختلف از طریق پنجره واحد خواهد بود تا مراحل اداری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به شیوه‌ی راحت‌تری انجام گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.