شهید زین الدین چه مواردی را در وصیتنامه اش یادآوری کرده بود؟

شهید مهدی زین الدین اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام را اعتقاد داشتن به امام حسین (ع) می داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: فرمانده لشکر 17 علی ابن ابیطالب (ع)، شهید مهدی زین الدین که به همراه برادرش مجید که مسئولیت اطلاعات و عملیات تیپ 2 لشکر را بر عهده داشت آن هنگام که برای شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت حرکت می کردند به شهادت رسید، وصیت خود را اینگونه می نگارد:

«بسمه تعالی

اولین شرط لازم برای پاسداری از اسلام، اعتقاد داشتن به امام حسین(ع) است. هیچ کس نمی تواند پاسداری از اسلام کند در حالی که ایمان و یقین به اباعبدالله الحسین(ع) نداشته باشد. اگر امروز ما در صحنه های پیکار می رزمیم و اگر امروز ما پاسدار انقلابمان هستیم و اگر امروز پاسدار خون شهدا هستیم و اگر مشیت الهی بر این قرار گرفته که به دست شما رزمندگان و ملت ایران، اسلام در جهان پیاده شود و زمینه ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم گردد، به واسطه عشق، علاقه و محبت به امام حسین(ع) است. من تکلیف می کنم شما «رزمندگان» را به وظیفه عمل کردن و حسین وار زندگی کردن.

در زمان غیبت کبری به کسی «منتظر» گفته می شود و کسی می تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان(عج). خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت طلبی می خواهد. در این وصیت نامه فقط مقدار بدهکاریها و بستانکاریها را جهت مشخص شدن برای بازماندگان و پیگیری آنها می نویسم، به انضمام مسائل شرعی دیگر.

1- مسائل شرعی:

الف)نماز: به نظرم نمی آید بدهکار باشم ولی مواقعی از اوان ممکن است صحیح نخوانده باشم، لذا یک سال نماز ضروری است خوانده شود.

ب)روزه:تعداد 190روزه قرض دارم و نتوانستم بگیرم.

ج)خمس:سی و پنج هزار ریال به دفتر آیت الله پسندیده بدهکار هستم.

د)حق الناس: وای از آتش جهنم و عالم برزخ، خداوند عالم بصیر است.

2- مادیات

الف:بدهکاریها:

1- مبلغ شش هزار تومان معادل شصت هزار ریال به طرح و عملیات ستاد مرکزی بدهکارم، البته قبض دویست هزار ریال است، ولی از این مبلغ شصت هزار ریال بدهی بنده است.

2- وام یک میلیون ریالی از ستاد منطقه 1 گرفته ام که ماهانه بیشتر از هزار ریال باید بدهم، از این مبلغ هزار و 750تومان حق مسکن را سپاه می دهد و 250 تومان از حقوقم کسر نمایند.

3- پنج هزار ریال به آقای مهجور (ستاد لشکر) پول نقد بدهکارم و پرداخت شد توسط در گاهی.

ب – بستانکاریها:

1- مبلغ 75 هزار ریال رهن منزل که به آقای رحمانی توفیقی جهت منزل مسکونی داده بودم و طلبکارم. این منزل را به مدت یک سال اجاره نمودم. به اتفاق آقای رحمان توفیقی که ما در طبقه بالا و رحمان در طبقه پایین زندگی می کردند و ظاهرا شهید حسن باقری از طریق آقای استادان منزل را از شخصی به نام معاضدی(صاحب اصلی خانه) اجاره کرده بودند، ولی نامبرده یک سال است که مبلغ فوق را مسترد ننموده است.

2- مقداری پول هم که مبلغ آن را نمی دانم (یادم نیست) نزد پدرم داشته ام و مقداری هم مجددا اگر به پدرم داده ام جهت بدهی ها، پدرم برای خانه ای که خریده بود تا با آن زندگی کنیم ولی خانه متعلق به پدرم می باشد و من فقط مبلغ فوق و یکصد هزار تومان وام مندرج در بند2. بدهکاریهایم از مبلغ 930 هزار تومان وجه بابت خانه مسکونی که پدرم خریده بوده است را داده ام که در صورت مرگ من و فروش خانه مستدعی است. باقیمانده وام را به سپاه برگردانده و طلبکاری من از پدرم را به همسر و فرزندم بدهید و باقیمانده پول خانه هم طبیعتا به پدرم می رسد. مطلب دیگری به ذهنم نمی رسد و اگر کسی مراجعه کرد با توجه به وصیت من اقدام نمایید.».

منبع وصیت نامه، سایت پایگاه اطلاع رسانی حوزه

 

دیدگاه تان را بنویسید