علی یلفانی روز شنبه در دیدار نخبگان بسیجی با استاندار همدان خواستار برپایی مراکزی برای مشاوره در زمینه ورزش و سوق دادن شهروندان به سمت ورزش شد و بیان کرد: وجود چنین مراکزی موجب علمی و هدفمند شدن امر ورزش و جلوگیری از بروز آسیب جسمانی به افراد علاقه مند به ورزش می شود.
وی تاکید کرد: مقوله ورزش دارای سه وجه و کاربرد است که تنها به مساله قهرمانی توجه شده و 2 وجه پیشگیری و ورزش همگانی مورد بی مهری و کم توجهی قرار گرفته است.
رئیس شورای راهبردی فدراسیون ورزش های زورخانه ای و پهلوانی کشور با بیان اینکه طبق بررسی های صورت گرفته 90 درصد مشکلات عضلانی افراد ناشی از شیوه و سبک زندگی آنان است افزود: لذا برای کاهش چنین آسیب های در جامعه باید در کنار توجه به ابعاد قهرمانی به دیگر کابردهای ورزش که در فعال کردن جامعه تاثیر مثبت دارد نیز توجه داشت.
یلفانی بیان کرد: یکی از راهکارها برای افزایش رغبت افراد به انجام ورزش، توسعه امکانات است ولی این مولفه به تنهایی کافی نیست چون با وجود اینکه شاهد افزایش سرانه ورزشی هستیم ولی سرانه استفاده از وسایل ورزشی پایین است.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی کشور گفت: با بهره برداری از طرح های ورزشی سپاه پاسداران 40 هزارمتر مربع به سالن ورزشی در برنامه پنجم افزوده شد.
به گزارش ایرنا یلفانی تاکید کرد: مردم باید با حداقل هزینه پرداختی بتوانند از امکانات ورزشی استفاده کنند تا جامعه سالم داشته باشیم.
وی با بیان اینکه جامعه نیازمند نیروی سالم برای کار است اظهارکرد: نباید به مقوله ورزش به عنوان یک حرفه درآمدزا نگاه کرد بلکه سرمایه گذاری در این عرصه برای داشتن جامعه ای سالم ضروری است.
نایب رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی کشور گفت: تاکنون تحقیق جامعی در زمینه درصد گرایش مردم به ورزش با در نظر گرفتن گروه سنی و جنسی و رشته ها صورت نگرفته است.
یلفانی ادامه داد: این درحالی است که برای توسعه همگانی ورزش نیازمند چنین آمارهایی هستیم تا طبق گرایش افراد به رشته های مختلف اعتبار جذب و هزینه شود.
در نشست استاندار همدان با نخبگان بسیجی هر یک از اعضا به بیان مطالبات و درخواست های خود پرداختند.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.