مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل گفت: در پنج سال اخیر و در حمایت از واحدهای مرغداری و صنعت طیور بیش از 662 میلیارد و 879 میلیون ریال در استان اردبیل تسهیلات پرداخت شده است. 
به گزارش ایسنا، رضا نوری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: برای احداث 59 واحد مرغداری در اردبیلوام سرمایه ای به مبلغ 338 میلیارد و 13 میلیون ریال پرداخت کرده ایم. 
وی خاطرنشان کرد: 123 واحد مرغداری نیز سرمایه در گردش دریافت کرده اند که تسهیلات پرداختی برای این واحدها بیش از 284 میلیارد و 866 میلیون ریال بوده است. 
مدیر شعب بانک کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مرغداری‌هایی که امسال به عنوان برند در کشور مطرح هستند و مرغ مادر و جوجه‌های یک روزه تولید می کنند از این تسهیلات استفاده کرده اند که از میان این مرغداری‌ها شرکت آرتا جوجه سبلان شامل دریافت این تسهیلات شده است. 
نوری همچنین افزود: غیر از شرکت آرتاجوجه سبلان یک واحد مرغداری به مالکیت ناصر ضیغمی نیز که فازهای ابتدایی مرغداری آنها افتتاح شده است از این تسهیلات در استان اردبیل استفاده کرده اند.   وی با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات ارائه شده به واحدهای مرغداری مصوبه بانک مرکزی است و دولت آن را به بانک ها ابلاغ کرده است، بیان داشت: در سال‌های مختلف این نرخ سود متفاوت بوده است و امسال نیز با 18 درصد سود به واحدهای مرغداری پرداخت شده است 
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل به حمایت های صورت گرفته از تولیدکنندگان طیور اشاره و خاطرنشان کرد: امسال 6 درصد بخشودگی به واحدهای مرغداری اعمال شده است و از سوی دیگر در واحدهای مشکل دار اقدام به تسویه وام کرده ایم تا از صدور اجرائیه برای این واحد ها ممانعت شود. 
نوری اضافه کرد: از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی خسارت حوادث غیرمترقبه ای که به واحدهای تولیدی وارد شده بود از سوی بانک کشاورزی به موقع پرداخت شده است تا واحدهای تولیدی کمتر با مشکل مواجه شوند.
این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه اخیرا صنعت طیور در کشور به عنوان صنعت اشباع معرفی شده است از امسال اجازه حمایت از واحدهای جدید را نداریم و واحدهای راکد با متقاضیان مجوزهای جدید فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. 
نوری ادامه داد: طبق گزارش اداره کل دامپزشکی واحدهای تولید مرغ در سطح استان اردبیل در حد اشباع است و از این پس واحدهای مرغداری مورد حمایت بانک کشاورزی نخواهند بود اما سرمایه در گردش واحدهایی که فعال هستند و یا در آستانه فعالیت قرار دارند پرداخت خواهد شد. 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تصریح کرد: با تاکید مسئولان استان در راستای عمل به شعار امسال تسهیلاتی را در قالب ستاد تسهیل بنگاه های کوچک و متوسط از سوی بانک کشاورزی در اختیار تولیدکنندگان قرار دادیم به طوری که بانک کشاورزی برای تحقق شعار امسال که اقتصاد مقاومتی است در خدمت تولید و کشور بوده است. 
مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: در سال گذشته کل پرداختی تسهلات برای راه اندازی واحدهای مشکل دار 190 مورد بود که 109 مورد از این تسهیلات را تنها بانک کشاورزی پرداخت کرده است که از نظر تعداد و مبلغ بیشتر از کلیه بانک هاست. 
نوری با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به عنوان متولی نهاده های بخش کشاورزی از خرید و فروش دام و طیور حمایت می کند، اضافه کرد: کشتارگاه های مرغ و طیور در استان اردبیل مورد حمایت بانک کشاورزی هستند به طوری که در همین راستا 67 میلیارد ریال وام برای راه اندازی کشتارگاه آرتاجوجه به عنوان واحد مرغداری برند در کشوراز طریق بانک کشاورزی تزریق شد. 

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.