به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی نوروزی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف با تسلیت جان باختن تعدادی از مردم استان کرمانشاه در زلزله اخیر اظهار کرد: این محموله مواد غذایی از محل نیات واقفان و خیرین نیک اندیش استان تهیه و به این مناطق ارسال شده است.
وی افزود: این محموله شامل 160 کیسه برنج، 10 گونی چای و 10 گونی قند بود و هم اکنون نیز 30 هزار بطری آب معدنی برای ارسال به مناطق زلزله زده آماده است که امروز ارسال خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان تاکید کرد: این کمک ها همچنان ادامه دارد و خیرین کردستانی در حد توان خود آماده کمک به مردم آسیب دیده مناطق زلزله زده هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در استان کردستان در زمینه وقف تنوع نیات وجود ندارد، گفت: هم اکنون 94 درصد نیات واقفین استان و بیشترین درآمد موقوفات مربوط به حوزه مساجد است.
حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: هم اکنون در استان کردستان نیازمندی های دیگری همانند توجه به زوج های بی بضاعت، بیماران خاص و دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت وجود دارد و باید نیات واقفان به سوی این نیازها سوق داده شود.
وی بر توسعه موقوفات موجود در استان تاکید کرد و گفت: همچنین باید تلاش شود تعداد رقبات در استان افزایش یابد و وقف های جدید با نیات روز ایجاد شود تا مردم بیشتر از منافع آنها منتفع شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان همچنین با اشاره به اینکه از اول سال جاری تاکنون 31 مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده است، افزود: سال گذشته تعداد موقوفات جدید در استان 50 مورد بود.
وی اضافه کرد: هم اکنون در استان کردستان یک هزار و 934 موقوفه و 17 هزار و 189 رقبه وجود دارد که برای 202 فقره از موقوفات و 11 هزار و 901 مورد از رقبات سند مالکیت صادر شده است.
حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: همچنین برای 24 میلیون متر مربع از اراضی موقوفی استان سند اخذ شده که شاخص ترین آن مربوط به موقوفه محمود بیگ سقز با 650 هزار متر مربع و 500 هکتار از اراضی مزروعی روستاهای بیجار است.
وی همچنین به برنامه های پیش بینی شده برای دهه وقف در استان کردستان اشاره کرد و گفت: نواخته شدن زنگ وقف در مدارس، افتتاح مدرسه علوم دینی، افتتاح نمایشگاه، نشست تخصصی با اساتید و نخبگان، همایش یاوران وقف و دیدار با سالمندان از جمله برنامه های پیش بینی شده برای دهه وقف در استان است.
استان کردستان یک هزار و 934 موقوفه دارد که یک هزار و 144 مورد از این موقوفات انتفاعی و 790 مور نیز منفعتی است.
از 25 آبان تا چهارم آذر با عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.