به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور روز سه شنبه در نشست با جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج به مناسبت دهه وقف اظهار داشت: وقف ابعاد گسترده ای داشته و می تواند نقش مهمی در رونق هر چه بیشتر فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه ایفا کند.
وی افزود: باید فواید متعدد وقف و نقش ارزنده آن در رفع بخش عمده ای از مسائل و مشکلات جامعه بیش از پیش به مردم کهگیلویه و بویراحمد شناسانده شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت های گسترده ای در زمینه وقف در این استان وجود دارد اما تا حدی مغفول مانده است.
حجت الاسلام جنتی پور عنوان کرد: انتظار می رود که مردم کهگیلویه و بویراحمد میزان آگاهی خود را نسبت به مسائل شرعی و قانونی وقف افزایش دهند.
وی با اشاره به وجود 23 موقوفه منفعتی ثبت شده در کهگیلویه و بویراحمد، ابراز داشت: درآمد حاصل از موقوفه ها باید در راستای نیت واقف هزینه شده و نمی توان کوچکترین تغییر و یا دخل و تصرفی در این زمینه ایجاد کرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: این اداره کل به عنوان متولی اصلی مدیریت و احیای موقوفه ها به دنبال تعامل با دیگر دستگاه های اجرایی استان در چنین زمینه ای بوده و هرگز جزیره ای عمل نمی کند.
حجت الاسلام جنتی پور اظهار داشت: دهه وقف سال جاری از 25 آبان تا چهارم آذر بوده و برنامه های آن نیز متنوع تر و متمایزتر از سال های قبل در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
وی افزود: مهمترین برنامه هایی که دهه وقف سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود شامل برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از خبرنگاران فعال در زمینه وقف، برپایی نمایشگاه «همه واقف باشیم» در برخی بقاع متبرکه و اعزام یک تیم رسانه ای برای زیارت تعدادی از حرم امامزادگان استان است.
حجت الاسلام جنتی پور بیان کرد: روزشمار دهه وقف سال جاری شامل 25 آبان روز وقف، رسانه و بسیج مردمی، 26 آبان روز وقف، سنت نبوی و سیره اهل بیت (ع)، 27 آبان روز وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، 28 آبان روز وقف، بقاع متبرکه و زیارت، 29 آبان روز وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی، 30 آبان روز وقف و علم و فناوری، 1 آذر روز وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، 2 آذر روز وقف، علمای دینی و حوزه های علمیه، 3 آذر روز وقف، محیط زیست و سلامت و 4 آذر نیز روز وقف و اجرای نیت واقفان است.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: مسعود علیزاده
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.