دفتر نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد: حریری پیشنهاد میانجیگری میان هیچ کشوری را نداد بلکه تنها نظرش در مورد توقف دخالت‌های ایران در یمن و اهمیت این امر بر بهبود روابط ایران و عربستان بود که به ولایتی اعلام کرد.

 

دفتر نخست‌وزیر سعد الحریری که اخیرا یک جانبه استعفای خود را از سمتش در کشوری ثالث اعلام کرده است اعلام کرد: حریری به ولایتی پیشنهاد میانجیگری میان ایران و عربستان را نکرده است.

به گزارش جماران به نقل از المستقبل، دفتر نخست‌وزیر مستعفی لبنان در واکنش به سخنان روز سه‌شنبه علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: اول، حریری پیشنهاد میانجیگری میان هیچ کشوری را نداد بلکه تنها نظرش در مورد توقف دخالت‌های ایران در یمن و اهمیت این امر بر بهبود روابط ایران و عربستان بود که به ولایتی اعلام کرد. دوم، حریری تاکید کرد که این تنها نظر و دیدگاه شخصی او است. سوم این‌که ولایتی اعلام کرد، گفت‌وگو در مورد بحران یمن دروازه خوبی برای آغاز گفت‌وگو میان ایران و عربستان است و حریری در جواب گفت: خیر. اول یمن بعد گفت‌وگو (ایران و عربستان). به نظر من حل مشکل یمن قبل از آغاز گفت‌وگو میان شما و عربستان (درباره روابط دو جانبه) مهم‌تر است.

به گزارش جماران، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری روز سه‌شنبه در یک نشست خبری ضمن اشاره به اینکه مذاکراتم با حریری تند و خشن نبود، اعلام کرد: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواستند به نوعی بین ایران و عربستان وساطت کند و ما تاکید کردیم که مشکلی با عربستان سعودی نداریم اما اینکه سعودی‌ها بیش از 2 سال مردم یمن را بمباران می‌کنند و این کشور را محاصره کردند و 700 هزار نفر دچار وبا شدند این دیگر ربطی به سیاست ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.