رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مایلم با خرسندی اعلام کنم که کار مشترک ما با ایران و ترکیه به عنوان حامیان مذاکرات آستانه همچنان به نتایج ملموس منتهی می‌شود.

 

کنفرانس مطبوعاتی مشترک رییس‌جمهوری روسیه و همتای ترکیه‌ای وی سوچی برگزار شد.

به گزارش جماران، ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در این کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار وی با رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه در سوچی برگزار شد، بر اهمیت روابط کشورش با آنکارا تأکید کرد.

شبکه خبری راشا تودی گزارش داد، پوتین اظهار کرد، تلاش‌های مشترک روسیه، ترکیه و ایران برای حل مناقشه سوریه موثر واقع شده و میزان خشونت در این کشور کاهش یافته است.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: مایلم با خرسندی اعلام کنم که کار مشترک ما با ایران و ترکیه به عنوان حامیان مذاکرات آستانه همچنان به نتایج ملموس منتهی می‌شود. میزان خشونت به طور مشخص کاهش یافته و شرایطی مطلوب برای انجام مذاکرات میان جناح‌های مختلف سوری مطابق با مصوبات سازمان ملل متحد ایجاد شده است.

پوتین خاطرنشان کرد که او و همتای ترکش خواهان افزایش اقدامات برای حصول اطمینان از عادی‌سازی بلندمدت وضعیت در سوریه هستند تا از این طریق امکان پیشبرد فرآیند سازش سیاسی و کمک به سوری‌ها برای بازسازی کشورشان فراهم آید.

رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در این باره گفت که نشست‌های آستانه به کاستن از تنش‌ها در منطقه کمک کرده است.

وی افزود: ما به این توافق دست یافته‌ایم که در حال حاضر زمینه‌ای وجود دارد که به ما اجازه می‌دهد بر راهکارهای سیاسی حل بحران سوریه متمرکز شویم.

رهبران روسیه و ترکیه از جناح‌های مختلف در مناقشه سوریه خواسته‌اند در فرآیند مذاکراتی فعالانه شرکت داشته باشند.

اردوغان گفت که در دیدارش با پوتین درباره تحولات منطقه به ویژه رویدادهای سوریه گفت‌وگو کرده است.

وی نسبت به سطح بالای روابط میان روسیه و مسکو ابراز خرسندی کرد و خواهان تعامل مضاعف میان دو کشور شد.

رییس‌جمهوری ترکیه در پایان نسبت به میزبانی پوتین و روسیه از وی قدردانی کرد.

پوتین پیش‌ از این، در دیدار با رجب طیب اردوغان گفته بود: می‌توانیم بگوییم که روابط با ترکیه به وضعیت سابق خود بازگشته است. اردوغان هم قبل از دیدار خود با پوتین گفته بود: ما با طرف روسی در مورد مساله شهر عفرین سوریه گفت‌وگو خواهیم کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.