زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی به عادل الجبیر، همتای سعودی خود گفت که بحران لبنان می‌تواند به نابودی دستاوردهایی منجر شود که در این کشور با تلاش فراوان در زمان زمامداری سعد حریری به دست آمده است.

 

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی با همتای سعودی خود نگرانی برلین را نسبت به تشدید بی‌ثباتی در لبنان ابراز کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آلمان، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در تماسی تلفنی به عادل الجبیر، همتای سعودی خود گفت که بحران لبنان می‌تواند به نابودی دستاوردهایی منجر شود که در این کشور با تلاش فراوان در زمان زمامداری سعد حریری به دست آمده است.

سعد حریری یک هفته پیش به عربستان سعودی سفر کرد و از یک شبکه تلویزیونی وابسته به عربستان استعفای خود را از مقام نخست وزیری لبنان اعلام کرد.

گابریل همچنین در تماس تلفنی خود از عربستان خواست که راه امدادرسانی به مردم یمن را هموار کند. به گفته مقامات سازمان ملل در یمن، قحطی و گرسنگی شدیدی جان هزاران تن را تهدید می کند.

بر اساس گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان هشدار داد، بازگشت بی‌ثباتی به لبنان در حال حاضر بزرگ‌ترین خطر محسوب می‌شود.

پیش از این خبرگزاری رویترز از قول دو مقام ارشد دولت لبنان گفته بود که سعد حریری وادار به استعفا شده و هم‌اکنون زیر نظر مقامات عربستان به سر می‌برد.

در همین رابطه رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند که میشل عون، رئیس جمهور لبنان در دیدار با ولید بخاری، کاردار عربستان در بیروت وضعیت حریری را غیرقابل قبول دانسته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.