محمدباقر خانی روز یکشنبه در همایش ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران در ملکان با اعلام اینکه بیش از 130میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است، افزود: ایمن سازی جاده کمربندی ملکان در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی است و تا پایان امسال احداث کندرو و پل هوایی در این جاده با اعتبار 14میلیارد ریال به اتمام می رسد.
وی با بیان اینکه تعدادی از فروشندگان موتورسیکلت به منظور سود بیشتر خود اقدام به فروش موتورسیکلت با اقساط بلند مدت به صورت ماهی 5هزار تومان می کنند، افزود: این کار موجب افزایش موتور سواران بدون گواهینامه می شود.
وی گفت: در حالیکه موتورسیکلت برای کار رفت و آمد در معابر خلوت و بدون ترافیک طراحی و ساخته شده است، از این وسیله نقلیه بعنوان ابزار اقتصادی مانند باربری، مسافرکشی و پیک موتوری استفاده می کنند که مغایر با قوانین راهنمایی و رانندگی است.
روح الله رضایی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی هم گفت: در 6 ماهه نخست امسال 50نفر موتورسوار و راکب موتورسیکلت در استان براثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده و 500 نفر مصدوم شده اند.
در پایان این همایش از موتورسیکلت سواران نمونه که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده اند تجلیل شد.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155کیلومتری تبریزمرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است .
خبرنگار: منجمی ** انتشار : انصاری
7228/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.