به گزارش ایرنا، هر ساله یکی از دغدغه های اولیای دانش آموزان در طول سال تحصیلی را به دلیل دور بودن مدارس و مسافت طولانی مدرسه تا خانه را سرویس فرزندانشان تشکیل می دهد.
به گفته آنان این مشکل ویژه برای دانش آموزانی که از نظر جسمی ،حرکتی و ذهنی نسبت به دانش آموزان سالم که در مدارس عادی درس می خوانند دوچندان است.
اولیای این دانش آموزان که اکثرا از نظر مالی در وضعیت ضعیف و متوسطی قرار دارند عنوان می کنند که دیگر توان هزینه های بالای فرزندشان به خصوص از نظر ایاب و ذهاب و درمانی و دارویی ندارند.
این والدین خواستار توجه مسئولان استانی از جمله مدیران کرجی در رفع برخوردار شدن دانش آموزان استثنایی مدارس البرز از سرویس رایگان و همچنین کمک های خیری در تامین نیازهای دارویی فرزندانشان شدند.
مادر ملیکا دشتکی از دانش آموزان مدرسه استثنایی دکتر اسپرورین در کرج گفت: به دلیل وضعیت جسمانی فرزندانمان ناچار هستبم برای رفت و آمد به مدرسه از سرویس استفاده کنند.
وی بیان کرد: هزینه سرویس دانش آموزان در مدارس استثنایی در حد بالابی قرار دارد.
وی گفت : همسر من کارگر است و توان پرداخت هزینه سنگین سرویس را برای دخترم ندارد.
پدر دانش آموز فاطمه حسینی نیز خاطر نشان کرد: حداقل هزینه سرویس برای دانش آموزان ابتدایی حدود 100 هزار تومان در هر ماه است.
وی با اشاره به اینکه سرویس دانش آموزان استثنایی در بسیاری از استان ها از جمله در تهران رایگان است، یادآور شد: چندین سال است که هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی تهران را شهرداری تهران پرداخت می کند.
وی تصریح کرد: اولیای دانش آموزان استثنایی در البرز نیز به دلیل هزینه های خاص و بالایی که این دانش آموزان برای خانواده هایشان دارند، چندین سال است که پیگیر خدمات ایاب و ذهاب رایگان به دانش آموزان استثنایی در این استان شده اند ولی تا کنون نتیجه ای نگرفته اند.
پدر دانش آموز مهدی شفیعی از هشتگرد نیز بیان کرد: هزینه رفت و آمد دانش آموزان استثنایی البرز به خصوص دانش آموزانی که از مناطق روستایی و دور مثل فردیس و مارلیک به کرج مراجعه می کنند در سطح بالایی است.
وی اضافه کرد: بیشتر جمعیت دانش آموزان استثنایی برای رفت و آمد از سرویس استفاده می کنند در حالی که اقدامی برای حمایت از خانواده های این دانش آموزان در قالب ارائه خدمات رایگان سرویس انجام نمی گیرد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز ضمن تائید مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی این استان به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 90 درصد دانش آموزان مدارس استثنایی این استان از سرویس استفاده می کنند و 10 درصد باقی مانده نیز توسط اولیا به مدرسه آورده می شوند.
عباس کشاورز افزود: در استان البرز به ویژه در شهر کرج به دنبال ایجاد بستر لازم برای برخورداری دانش آموزان از سرویس رایگان هستیم.
وی با بیان اینکه بیش از 4 سال متوالی است که پیگیر این موضوع مهم در البرز از جمله در کرج هستیم، یادآورشد: استفاده دانش آموزان استثنایی از ایاب و ذهاب رایگان در 24 آذر ماه 95 به تصویب شورای آموزش و پرورش البرز رسیده اما تا کنون نتیجه ای حاصل نشده است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز به توان مالی ضعیف خانواده های دانش آموزان استثنایی این استان اشاره کرد و افزود: از سال گذشته که این مشکل مهم دانش آموزان استثنایی مصوب شده تا کنون به دنبال آن هستیم ولی همچنان در مسیر پیگیری این مصوبه مهم در فرمانداری و شورای اسلامی شهر در حال رفت و آمد هستیم تا به نتیجه برسد.
کشاورز ادامه داد:هزینه سرویس دانش آموزان استثنایی در این استان ماهانه بین 80 تا 270هزار تومان برای هر دانش آموز است.
وی گفت: هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان البرز در طول یک سال تحصیلی 10 میلیارد ریال می شود که تامین آن می تواند نقش بسزایی در برخوردار شدن دانش آموزان استثنایی این استان از خدمات رایگان ایاب و ذهاب داشته باشد.
وی تصریح کرد: در البرز 51 مدرسه دولتی و 2 مدرسه غیر دولتی استثنایی دخترانه و پسرانه فعال است که در آن 1812 دانش آموز تحصیل می کند.
وی تاکید کرد: حضور در کلاس های درس برای دانش آموزان استثنایی البرز به دلیل دوری مسافت با مدارس استثنایی و همچنین هزینه های سنگین ایاب و ذهاب برای خانواده ها بسیار سخت و طاقت فرساست که نیاز به حمایت با اجرایی کردن مصوبه رایگان سرویس دانش آموزان استثنایی البرزی در شورای آموزش و پرورش این استان دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.