به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، بهرام سبحانی روز شنبه در گردهمایی مدیریت و کارکنان این شرکت افزود: این میزان افزایش به منظور تأمین حداکثری بازار داخلی و از محل افزایش تولید و کاهش سهم صادرات حاصل شده است.
وی گفت: فولاد مبارکه در این مدت، توانست چهار میلیون و 171هزار تن فولاد خام تولید کند که با 15 درصد رشد، بیشترین میزان رشد تولید را در بین فولادسازان کشور داشته است.
وی با بیان اینکه در بخش گُندله سازی نسبت به برنامه سالانه 2 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد محقق شده است،افزود: امیدواریم با بهره برداری کامل از ظرفیت واحد گندله سازی سنگان به رشد بیشتری نیز در این زمینه دست یابیم.
سبحانی همچنین از رشد 8/10 درصدی تولید آهن اسفنجی در واحدهای احیای مستقیم فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا و رشد 8/11 درصدی در تولید تختال در فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا خبر داد.
وی اضافه کرد: تولید آهن اسفنجی 16درصد و تولید فولاد خام 15درصد در گروه فولادمبارکه رشد داشته است و با اجرای کامل توسعه مجتمع فولاد سبا، میزان تولید در این مجتمع افزایش پیدا خواهد کرد.
وی گفت: تولید کلاف گرم در این شرکت و مجتمع فولاد سبا 7/1 درصد و در کلاف سرد فولاد مبارکه نیز 2 درصد از برنامه جلوتر است، همچنین در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل 16درصد رشد داشته ایم.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان اینکه در تولید ورق گالوانیزه نسبت به برنامه و مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد محقق شده است، گفت: روند تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه در 6 ماه اول امسال 6 درصد نسبت به برنامه پیشرفت داشته است .
سبحانی در ادامه از رشد 5/33 درصدی عرضۀ محصولات فولاد مبارکه به بازار داخلی، بهره برداری از اولین و بزرگترین واحد گندله سازی پنج میلیون تنی در منطقۀ سنگان خراسان رضوی، بهره برداری از طرح های توسعه مجتمع سبا، بومی سازی و جایگزینی 16 عدد پایۀ هیدروژنی و اتوماسیون صنعتی در واحد باکس آنلینگ بدون دخالت کارشناسان خارجی، برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت و تقسیم سود نقدی هفت هزار و 500 میلیارد ریالی و افزایش سهم مالکیت سهام شرکت توسعه معادن و فلزات به 38درصد بعنوان بخشی از دستاوردهای گروه فولادمبارکه در نیمه نخست سال 96 یادکرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه، واگذاری ساختمان سابق بهداری فولادمبارکه به اداره بهزیستی مبارکه، سرمایه گذاری در احداث شبکه جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهرستان های مبارکه و لنجان، برگزاری چهارمین جشن گلریزان فولادمبارکه و شرکای تجاری این شرکت و جمع آوری 20میلیارد ریال برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد، سرمایه گذاری در احداث و افتتاح ایستگاه راه آهن 'ریز' و اتصال مجتمع سبا به شبکه ریلی کشور و اختصاص بخشی از زمین های تحت تملک این شرکت برای احداث مرحله سوم آزادراه کنارگذر غربی اصفهان را از مهمترین این فعالیت ها در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت نام برد.
***فولاد مبارکه بعنوان واحد نمونه استاندارد کشوری معرفی شد***
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فولاد مبارکه، این مجتمع صنعتی در مراسم روز جهانی استاندارد که با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران در تهران برگزار شد، بعنوان واحد نمونه ملی معرفی شد و مورد تجلیل قرار گرفت.
معاون فناوری فولاد مبارکه در این مراسم به نمایندگی از مدیرعامل شرکت، تندیس واحد نمونه کشوری را از معاون اول رئیس جمهوری دریافت کرد.
منوچهر نیکفر، تولید محصولات کیفی و استاندارد، رعایت حقوق شهروندی از جمله حقوق مشتریان، کارکنان، جامعه و سایر طرف های ذینفع، انجام فعالیت های جدی و شاخص در حوزه استانداردها و کیفیت، مشارکت فعال در تدوین استانداردهای ملی و بین المللی، استقرار سیستم ها و مدل های کیفیت جامع و تعالی سازمانی و همچنین دریافت گواهینامه های معتبر استانداردهای جهانی در بخش های کیفیت، ایمنی، بهداشت و محیط زیست را معیارهای اصلی در انتخاب واحدهای نمونه استاندارد معرفی کرد.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از 50 درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی 200 هزار میلیارد ریال است.
ت 7150 /6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.