به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش در دیدار با مدیر و جمعی از ورزشکاران استان، افزود: محصول فعالیت ‌های ورزشی باید تقویت روح جوانمردی در جامعه باشد.
وی، ترویج و نهادینه کردن جوانمردی را یکی از مهم ترین رسالت‌ های جامعه ورزشی دانست و ادامه داد: سیاست مسئولان و متولیان ورزش باید به گونه‌ای باشد که هر روز شاهد رشد و ارتقای روح جوانمردی در بین جوانان و همه اقشار جامعه باشیم.
امام جمعه قزوین حضور مدافعان حرم در سوریه و دفاع همه جانبه آنان از آرمان ‌های دینی، اسلامی و امنیت کشور را بیانگر روح جوانمردی آنها دانست و اظهار کرد: در حالی که برخی ‌ها برای رسیدن به جایگاه، موقعیت و پست ‌های دنیایی تلاش می‌کنند، مدافعان حرم به واسطه برخورداری از روح جوانمردی و برای دفاع از آرمان ‌های دینی، اسلامی و امنیت کشور جان خود را فدا می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) اسب‌سواری، تیراندازی و شنا را به عنوان ورزش‌های شاخص معرفی کردند،افزود: این مساله بیانگر توجه اسلام به اهمیت ورزش است اما نباید فراموش کرد که آن حضرت قوی ‌ترین مردان را کسانی معرفی کردند که توانایی غلبه بر هوای نفس خود را دارند.
وی ادامه داد: اینکه ورزشکاران ما در رقابت های بین‌المللی و جهانی بر سکوهای قهرمانی قرار می‌گیرند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را به احتزاز در می‌آورند، مایه مباهات و خوشحالی است اما باید توجه داشت که در کنار قرار گرفتن بر سکوهای قهرمانی، مدال اخلاق را نیز کسب کنیم تا در قیامت هم سربلند باشیم.
امام جمعه قزوین، حریت و آزادگی را 2 ویژگی ورزشکاران با اخلاق و جوانمرد دانست و گفت: اگر حس انسان دوستی، ما را نسبت به جنایت ‌هایی که در میانمار و سایر کشورهای مظلوم صورت می‌گیرد، آرام نگذاشت به طور قطع راه جوانمردی را در پیش گرفته‌ایم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تاکید بر اینکه باید در حوزه ورزش و تقسیم فرصت‌ ها و امکانات نگاه عادلانه‌ای به ورزش بانوان و آقایان داشته باشیم، اضافه کرد: باید در این خصوص برنامه ریزی‌ ها به گونه‌ای نباشد که بانوان متضرر شوند.
وی، صداقت را لازمه موفقیت در عرصه ورزش دانست و گفت: صداقت رمز موفقیت کارها می باشد و این اصل به میزانی اهمیت دارد که امام علی (ع) موفقیت در جنگ‌ ها را نیز مستلزم توجه به صداقت معرفی کرده است.
در ابتدای این نشست، عباس علائی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین گزارشی از فعالیت های این دستگاه را ارایه داد.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.