به گزارش ایرنا، مجید خدابخش که به 'مرد رسانه ای' در میان فعالان خبری منطقه شمال غرب معروف است، در دیدارهای جداگانه امروز خود با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران، انجمن مدیران مسئول و خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با متانت و صبوری تمام، پیشنهادات، انتقادات و نکته نظرات 'رسانه ای' های استان را شنید و در سخنان خود، تمام قد از نقش نقادانه رسانه ها به عنوان بازوی اصلی توسعه حمایت کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در تبیین میزان علاقه مندی و باورش به رسانه ها، به خصوص رسانه های نوین، یادآور شد که در تماس با مدیران استانی، اگر مدیری در فضای مجازی حضور نداشته باشد، به او تذکر می دهد که از امکانات این فضا برای تسریع در رسیدگی به نیازهای جامعه مخاطب بهره گیرد.
به گزارش ایرنا، اعضای هیات مدیره تشکل های صنفی رسانه های آذربایجان شرقی نیز در دیدارهای امروز خود با نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان با فراغ بال و به دور از هر گونه ملاحظه کاری، نکته نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط با فضای رسانه ای استان و کارویژه رسانه ها در پیشبرد برنامه های توسعه ای بیان کردند.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی در این دیدار اظهار کرد: این انجمن نخستین انجمن صنفی روزنامه نگاران در کشور است که در سال 1382 تشکیل یافته و اکنون با 150 نفر عضو فعال رسانه ای در حال فعالیت است.
وحید زنیالی با اشاره به اقدامات انجمن افزود: راه اندازی کتابخانه تخصصی در عرصه روزنامه نگاری با 250 عنوان کتاب تخصصی و همچنین ایجاد موزه مطبوعات استان از جمله فعالیت های این انجمن است.
وی ادامه داد: از سال 1388 به دنبال تشکیل موزه مطبوعات در استان بودیم که در سال 91 تفاهم نامه همکاری بین انجمن و اداره کل میراث، فرهنگی و گردشگری استان امضا و خانه تاریخی حریری به عنوان محل موزه تعیین شد.
زینالی با اشاره به تاکید استاندار سابق آذربایجان شرقی بر لزوم قرار گرفتن این موزه در ردیف پروژه های رویداد تبریز 2018، از مدیریت ارشد استان درخواست کرد نسبت به تجهیز این موزه دستورات لازم را صادر کند.
وی اظهار کرد: حدود هشت هزار نشریه در کشور انتشار می یابد که 387 عنوان آن در آذربایجان شرقی منتشر می شود و بعد از تهران بیشترین آمار مربوط به این استان است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی از هرج و مرج ایجاد شده در حوزه رسانه گلایه کرد و گفت: متاسفانه بعضا کسانی که سابقه کار در رسانه و مطبوعات را ندارند، به راحتی وارد این عرصه می شوند که ضروری است در سطح کلان در خصوص اعطای مجوز به نشریات بازنگری شود.
رئیس خبرگزرای ایرنا در آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه جریان آزاد اطلاعات از جمله موضوعاتی است که در دولت تدبیر و امید مورد توجه شخص رئیس جمهوری بوده و در این خصوص قانون مربوطه تصویب و ابلاغ شده است.
محمد عزیزی راد افزود: دولت بر این باور است که باید در قبال افکار عمومی پاسخگو باشد و از رموز این موفقیت اطلاع دارد.
وی ادامه داد: اهالی رسانه یار و یاور مدیریت ارشد استان هستند تا قطره ای از دریای زحمات دولتمردان را منتشر کنند.
عزیزی راد با اشاره به اینکه متاسفانه در بحث دریافت اطلاعات برای بازنمایی خدمات دولت با مشکل روبرو می شویم، از استاندار آذربایجان شرقی در خواست کرد نسبت به پاسخگویی مدیران و ارائه اطلاعات جهت تنویر افکار عمومی دستورات لازم را صادر کنند.
وی اظهار کرد: رسانه ها بر مبنای اطلاعات ارائه شده و با قلم خود می توانند به این نظام و جامعه خدمت کنند.
امیر کریم زاد، بازرس انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه در فضای رسانه ای استان با مشکل مواجه هستیم، خواستار تقویت ارتباط مدیران با رسانه ها شد.
سعید حبیبی، عضو هیات مدیریه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان نیز در این نشست گفت: خبرنگاران استان به دنبال مسائل حاشیه ای نیستند و اگر نقدی می شود از سر دلسوزی و نگاه توسعه ای است.
فرینوش اکبرزاده، عضو دیگر هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان نیز خواستار پیگیری طرح ساماندهی فعالیت خبرنگاران شد.
وی همچنین از عدم پاسخگویی مدیران به اهالی رسانه گلایه کرد و افزود: مدیران غیرپاسخگو یا نیاز به اطلاع رسانی نمی بینند و یا ناتوان از ایجاد ارتباط با رسانه ها هستند.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: اولویت دولت تدبیر و امید حمایت از نهادهای غیردولتی و سازمان های مردم نهاد در عرصه های مختلف است.
مجید خدابخش افزود: به دنبال توسعه استان با همکاری مردم و بخش خصوصی هستیم؛ در این میان بخش خصوصی نقش حمایتی دارد و ایجاد زیرساخت ها بر عهده دولت است.
وی با بیان اینکه رسانه ها واسط ارتباط بین دولت و آحاد مردم هستند، ادامه داد: ضروری است مدیران ادارات و دستگاه ها به رسانه ها پاسخگو باشند و این موضوع در شورای اداری پیش رو پیگیری می شود.
خدابخش اظهار کرد: مطبوعات و رسانه ها رکن چهارم مردمسالاری هستند و ضروری است دستگاه ها در حوزه عملکرد خود پاسخگو و از طریق رسانه ها اطلاع رسان باشند.
وی افزود: رسانه ها نباید فقط به تعریف و توصیف از مدیران و دستگاه های مختلف بپردازند و باید نقد های منصفانه در جهت توسعه و پیشرفت کشور انجام گیرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تجهیز موزه مطبوعات استان تا شروع رویداد تبریز 2018 تاکید کرد و گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 میلادی فرصتی است که باید از آن به نحو احسن جهت شناساندن استان بهره مند شویم.
آذربایجان شرقی به ویژه کلان شهر تبریز در تاریخ حدود 200 ساله تاریخ مطبوعات کشورمان، جایگاه ویژه ای دارد به گونه ای که 110 سال پیش در تبریز با 300 هزار نفر جمعیت نشریاتی با 5 هزار تیراژ منتشر می شدند.
گزارش.ع از: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.