به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی حاجتی روز شنبه در مراسم تجمع دانش آموزان علیه سخنان ترامپ در دبیرستان شهید بهشتی رشت افزود: منش نادرست آمریکا موجب شده که این کشور مورد سرزنش قرار گیرد.
وی بیان داشت: ترامپ به دلیل مواضع ضد ایرانی که ناشی از جهالت اوست و با ادبیات سخیف خودش را منزوی کرده و به ایران در عرصه جهانی، اقتدار و عزت بخشیده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: امروز، فضای عمومی جهان به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقتدر، به نفع جمهوری اسلامی ایران است.
وی با اشاره به توافقنامه 1+ 5 تحت عنوان برجام اظهار کرد: به رغم این که تمام دنیا و سازمان ملل این توافقنامه را به رسمیت شناخته و به همه کشورها ابلاغ کرده، رییس جمهور کشور آمریکا با سخنان ناشایست مخالفت خود را با این سند بین المللی مطرح می کند.
حاجتی با بیان این که برجام در عرصه سیاسی یک پیروزی برای کشور ما بود، خاطر نشان کرد: تمام دولت ها بایستی متعهد به تعهدات دولت های قبلی باشند اما آمریکایی ها در این مخالفت نشان دادند که کشوری قابل اعتماد نیستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سخنان ترامپ درباره سپاه پاسداران بیان داشت: سپاه پاسداران قوت قلب ملت بزرگ ایران است، سپاه در مقابل تروریست داعش ایستاده حتی زمان نابودی آن را تعیین می کند.
وی اظهار داشت: خلیج فارس برای همیشه خلیح فارس است و اگر ترامپ نیز در این رابطه کلماتی را بیان کرد به دلیل تجارتش است، که کشورهای عربی خوششان بیاید.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به درک و شعور سیاسی دانش آموزان خاطر نشان کرد: انسجام، وحدت و درک سیاسی دانش آموزان در دشمن شناسی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی بیان داشت: دانش آموزان و دانشجویان کشورمان در همه مقاطع تاریخی همواره پشتیبان نظام و مسوولانش بوده اند و در زمان حال، نیز شعور سیاسی شان را علیه سخنان اخیر ترامپ با تجمع اعتراض آمیز نشان دادند.
دانش آموزان در این تجمع شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر صهیونیست، مرگ بر آل سعود و نسل علی اکبریم فداییان رهبریم سردادند و بیانیه قرائت کردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: سخنان سخیف و احمقانه ترامپ در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غافل از اینکه سپاه و ارتش ایران اسلامی دو بال قدرتمند لشکر الهی و متحد با هم هستند، خود سبب اتحاد بیشتر نیروها و ملت ایران شده و
بایستی درس بزرگی برای مستکبران باشد که در چنین مواردی مصالح حزبی و جناحی فراموش و فدای مصالح وحدت عظیم ملی می شود.
در ادامه این بیانیه افزوده شده: همچنین سخنان پوچ و بی معنی ترامپ در خصوص تغییر نام خلیج فارس به خلیج عربی نشان از کم فهمی و بی دانشی او نسبت به تاریخ است چرا که خلیج فارس سند افتخار ایرانیان است که بیانگر ایستادگی، مقاومت و افتخار ملت است و نام خلیج همیشه فارس در سوابق تاریخی و اسناد بسیار زیادی وجود دارد که سخنانش ایشان تغییری در آن حاصل نمی کند.
بیش از 375 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.