مدیرکل پزشکی قانونی کردستان از رشد ۱۴ درصدی معاینات اجساد در مراکز پزشکی قانونی استان در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: سال جاری ۵۵۹ مورد فوتی در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا همایون‌پور با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه سال جاری ۵۵۹ مورد فوتی در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که نسبت به ۴۹۰ مورد مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت از میان اجسادی که مورد معاینه در مراکز پزشکی قانونی استان قرار گرفتند ۴۲۷ مورد مرد و ۱۲۲ نفر دیگر زن بودند، این در حالی است که از کل اجساد معاینه شده ۶ ماهه سال قبل ۳۷۸ مورد مرد و ۱۱۲ نفر دیگر زن بودند.

همایون پور به رشد ۲۳.۷ درصد مصدومین حوادث رانندگی استان نیز اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۳ هزار و ۸۲۹ نفر بر اثر حوادث رانندگی مصدوم و در مراکز پزشکی قانونی کردستان معاینه شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳.۷ درصد رشد داشته است این در حالی است که کل مصدومین حوادث رانندگی مدت مشابه سال قبل ۳ هزار و ۹۴ نفر بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی کردستان همچنین به رشد ۴.۴ درصدی فوتی های ناشی از تصادف در شش ماهه اول امسال اشاره کرد و ابراز داشت: بر اساس این گزارش از ۲۱۴ نفر فوت شدگان حوادث رانندگی در شش ماهه اول امسال ۱۷۱ نفر برون شهری و ۲۷ نفر درون شهری و ۱۶ نفر دیگر نیز در جاده های روستایی بوده است این در حالی است که که از ۲۰۵ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۱۶۰ نفر برون شهری و ۲۹ نفر درون شهری و ۱۶ نفر دیگر در جاده های روستایی بوده است.

همایون‌پور بیان کرد: در ۶ ماهه امسال ۱۸ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در استان کردستان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۲۱ نفر فوت شدگان مدت مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: از کل فوت شدگان براثر مصرف مواد مخدر در ۶ ماهه امسال ۱۶ نفر مرد و ۲ نفر دیگر زن بودند و این در حالی است که از کل فوت شدگان مصرف مواد مخدر مدت مشابه سال قبل ۱۸ نفر مرد و ۳ نفر دیگر زن بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.