حجت الله عبدالملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : با وجود محرومیت های مالی و اقتصادی مددجویان ، اما این افراد با رعایت اصل اخلاق و موازین شرعی ، تعهد خاصی نسبت به پرداخت بدهی های خود دارند .
وی ادامه داد : برغم مصوبات و بخشنامه های فرادستی و ملی در خصوص آسان گیری در اخذ ضامن از مددجویان کمیته امداد ، برخی بانک ها همچنان این مصوبات را رعایت نمی کنند و سختگیرانه برخورد دارند .
معاون اشتغال کمیته امداد داشتن یک ضامن برای پرداخت تسهیلات تا سقف 200 میلیون ریال را از جمله مصوبات ملی برشمرد و اظهار داشت : هر چند در سال های اخیر همکاری خوبی از سوی بانک ها در این زمینه صورت گرفت ، اما ضرورت دارد که این مهم از سوی تمامی بانک ها جدی گرفته شود .
** چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی برای اشتغالزایی مددجویان
عبدالملکی میزان منابع مالی امسال کمیته امداد برای اشتغال مددجویان را بیشتر از چهار هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که 2 هزار و یکصد میلیارد تومان از این مبلغ از محل تسهیلات قرض الحسنه ای بانک ها و بقیه از محل صندوق امداد این نهاد و صندوق توسعه ملی است .
وی ابراز امیدواری کرد با تحقق این میزان منابع مالی ، هدفگذاری کمیته امداد در ایجاد 170 هزار شغل برای مددجویان محقق شود .
معاون کمیته امداد کشور از کارآفرینی دانش بنیان ، برگرفته از ایده های جدید و نیز اشتغال زنجیره ای به عنوان رویکردهای جدید این نهاد در اشتغالزائی یاد کرد .
وی گفت که هم اکنون سه میلیون نفر در کشور زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و 2 میلیون نفر هم به صورت موردی از کمک های این نهاد بهره مند می شوند.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
2096/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.