به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم ورزشی استان در هفته گذشته کسب مدال برنز رقابت های روئینگ تک نفره بانوان آسیا توسط 'هانیه بیداد' قایقران کرمانشاهی بود که توانست علاوه بر کسب مدال، سهمیه بازی های المپیک جوانان را نیز کسب کند.
در این بخش، قایقران چین و چین تایپه نیز به ترتیب موفق به کسب مدال های طلا و نقره شده و به المپیک جوانان راه یافتند.
هانیه بیداد در مرحله مقدماتی توانست با پشت سرگذاشتن تمامی رقبا به عنوان نفر نخست راهی مرحله نیمه نهایی شود و در این مرحله نیز با کسب مقام دومی به فینال راه یافت.

** پینگ پنگ باز کرمانشاهی قهرمان تور ایرانی بانوان کشور شد
دبیرهیات پینگ پنگ استان کرمانشاه از قهرمانی ندا شهسواری ورزشکار کرمانشاهی در رقابت های تور ایرانی پینگ پنگ بانوان کشور خبر داد و گفت: ندا شهسواری در این رقابت ها توانست پس از صعود به فینال، با شکست حریف همدانی مقام قهرمانی را از آن خود کند.
بهرام کنجوری تصریح کرد: بانوی پینگ پنگ باز کرمانشاهی در دیدار فینال برابر شیما صفایی ورزشکار 14 ساله همدانی و پدیده دومین تور ایرانی پینگ پنگ بانوان کشور در سال جاری قرار گرفت و موفق شد '4 بر 2' صاحب پیروزی شود.
وی با بیان اینکه پریناز حاجیلو و غزاله ملاطلب هر 2 نفر از استان البرز نیز در مقام سوم مشترک را کسب کردند، یادآور شد: در دومین مرحله تور ایرانی پینگ پنگ بانوان، یکصد ورزشکار از استان های مختلف کشور حضور داشتند.

** رتبه های هشتم و پانزدهم مسابقات تکواندو کشور برای تیم های بانوان و آقایان کرمانشاه
رئیس هیات تکواندو استان کرمانشاه با اشاره به اعزام تیم های بانوان و آقایان کرمانشاه به رقابت های قهرمانی بزرگسالان کشور، گفت: این تیم ها به ترتیب رتبه های هشتم و پانزدهم را کسب کردند.
مهدی همتی با اشاره به رقابت های بخش بانوان گفت: در این رقابت ها تیم کرمانشاه تنها صاحب یک مدال برنز آن هم توسط 'سحر مرادی' در وزن 67- کیلوگرم شد و تیم تکواندو بانوان کرمانشاه نیز در نهایت با کسب 19 امتیاز مقامی بهتر از هشتمی کسب نکرد.
وی یادآوری کرد: در بخش بانوان، 210 تکواندوکار در قالب 29 تیم از استان‌های مختلف کشور با هم رقابت کردند که در پایان تیم های تهران با 66 امتیاز، گیلان با 44 امتیاز و البرز با 41 امتیاز به ترتیب در رده های اول تا سوم ایستادند.
رئیس هیات تکواندو کرمانشاه همچنین به رقابت های بخش آقایان اشاره و اظهار کرد: در این بخش تیم کرمانشاه صاحب مدال نشد و با 15 امتیاز در رده پانزدهم ایستاد.
وی در پایان گفت: 240 ورزشکار در قالب 33 تیم در رقابت های تکواندو قهرمانی آقایان کشور با هم رقابت کردند.

** اجرای 162 برنامه به مناسبت هفته تربیت بدنی دراستان
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش که از 26 مهر آغاز و تا دوم آبان ادامه می یابد، 162 برنامه متنوع برای اجرا در سطح استان پیش بینی شده است.
سید ارسلان حسینی در نشستی خبری اظهار کرد: غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های والای آن ها، دیدار خانواده ورزش با امام جمعه و استاندار کرمانشاه، افتتاح پیست تارتان شهرستان سنقر و کلیایی و سرسرای ورزشی شهرستان کنگاور، افتتاح خانه کاراته استان و دیدار با پیشکسوتان ورزشی از دیگر برنامه هایی است که برای هفته تربیت بدنی پیش بینی شده است.
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در باره مهمترین برنامه های این اداره کل در نیمه دوم سال، اظهار کرد: تشکیل شورای عالی ورزش به ریاست استاندار برای پیگیری مسائل ورزشی استان و راه اندازی مجمع خیرین ورزشی از جمله آن هاست.
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه افزود: ارزیابی مستمر هیات های ورزشی، تقویت و تشویق هیات های فعال و تذکر به هیات های کم کار، هم افزایی با فدراسیون های مختلف برای اعطای میزبانی مسابقات بین المللی به کرمانشاه و ساماندهی معاونت امور جوانان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای نیمه دوم سال است.

** قایقران کرمانشاهی صاحب 2 مدال برنز از مسابقات آب های آرام قهرمانی آسیا شد
رئیس هیات قایقرانی استان کرمانشاه گفت: علی اجاقی ورزشکار کرمانشاهی موفق شد از رقابت های آب های آرام قهرمانی آسیا 2 مدال برنز کسب کند.
محمد سهراب بیگ اظهار کرد: در روز پایانی رقابت های قایقرانی آب های آرام آسیا که صبح امروز (26 مهر) در چین برگزار شد، قایقران کرمانشاهی در بخش کانو و در ماده های 200 متر و یک هزار متر صاحب مدال برنز شد.
وی با بیان اینکه در ماده 200 متر 2 نفره، اجاقی و مجللی توانستند با قرار گرفتن در جایگاه سوم، مدال برنز را از آن خود کنند، تصریح کرد: در ماده یک هزار متر 2 نفره نیز اجاقی به همراه کیا اسکندانی مقام سوم و مدال برنز را بدست آورد.

** کاراته کا کرمانشاهی عازم مسابقات امیدهای جهان می شود
رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه از اعزام 'علی مسکینی' ورزشکار کرمانشاهی به رقابت های کاراته امیدهای جهان در روزهای آتی خبر داد و گفت: رقابت های کاراته امیدهای جهان اوایل آبان به میزبانی شهر تنریف اسپانیا برگزار خواهد شد.
ناصر محمدصالحی ادامه داد: این کاراته کا کرمانشاهی نماینده وزن 55- کیلوگرم ایران در رقابت های امیدهای جهان خواهد بود.
وی با بیان اینکه پنجمین و آخرین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی از روز 27 مهر در قزوین آغاز شده است، اضافه کرد: در این اردو که تا دوم آبان و در شهر قزوین ادامه خواهد یافت، پنج ملی پوش اعزامی کشورمان به مسابقات جهانی حضور دارند.
7458/8066 خبرنگار :مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.