مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن:

آموزش پیشگیری از سرطان در دبیرستان های دخترانه

مدیرعامل انجمن پیشگیری سرطان نسترن، از آموزش های پیشگیری از سرطان در سطح دبیرستان های دخترانه خبر داد و گفت: ۹۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودهنگام درمان پذیر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد تقی میراحمدی در آستانه برگزاری سومین سمپوزیوم بین المللی نسترن، اظهارداشت: این سمپوزیوم ۸ تا ۱۰ آذر ۹۶ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حضور اساتید برجسته حوزه سرطان و صاحبنظران این رشته برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردها در حوزه پیشگیری و درمان سرطان مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه درمان ۹۰ درصد از سرطان‌ها در صورت تشخیص زودهنگام امکان پذیر است، ادامه داد: بر همین اساس پیشگیری از سرطان با اصلاح سبک زندگی و تقویت سیستم ایمنی، تشخیص زودهنگام به کمک تکنولوژی های نوین و درمان هدفمند و اختصاصی سرطان مورد توجه انجمن پیشگیری سرطان نسترن قرار گرفت.

میراحمدی افزود: برگزاری اولین سمپوزیوم بین‌المللی سرطان نسترن با همکاری دانشگاه فردوسی، علوم پزشکی مشهد و جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در تاریخ ۹ مهر ۹۴، تصویب دو طرح تحقیقاتی در رابطه با سلول های تومورال در گردش خون (CTC) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، برگزاری سمینار علمی CTC در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد با حضور محققین از موسسه تحقیقاتی TZB آلمان در اسفند ۹۳، امضای قرارداد با موسسه تحقیقاتی TZB آلمان در زمینه انتقال تکنولوژی کیت‌های تشخیص زودهنگام سرطان، اهداء دانش فنی CTC توسط دکتر مجید ابراهیمی ورکیانی از دانشگاه UNSW استرالیا از فعالیت‌های انجام شده در این انجمن است. در خرداد ۹۶ تفاهم نامه ای با دانشگاه کارولینسکای سوئد به امضای طرفین رسید و طی این تفاهم نامه پروژه تحقیقاتی بر روی تشخیص زودهنگام سرطان پستان در حال انجام است.

وی ادامه داد: راه اندازی انجمن بین رشته ای پیشگیری از سرطان در دانشگاه فردوسی مشهد، گرفتن مجوز آموزش در مدارس متوسطه دوره اول و دوم مشهد و تبادکان از آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در سال ۹۴ و ۹۵، برپایی ۵۰ غرفه در مشهد و تهران به منظور افزایش آگاهی عمومی در زمینه پیشگیری از سرطان و انتشار ۱۰۰۰۰ بروشور آموزش خودآزمایی پستان، تشکیل شبکه اساتید پیشگیری از سرطان، تالیف ۴ کتابچه راهنمای آموزشی داوطلبان مربیگری پیشگیری از سرطان از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این انجمن است.

میراحمدی در مورد برنامه‌های انجمن پیشگیری سرطان نسترن افزود: انجمن پیشگیری سرطان آوای مهر نسترن (NCCP)، به درخواست شادروان نسترن رزمجو عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی که در تیر ۹۳ به دلیل ابتلا به سرطان و تشخیص دیرهنگام و درمان غیر هدفمند درگذشت، به‌ عنوان سازمان ملی مردم نهاد راه اندازی شد.

وی از راه اندازی مدرسه سلامت در مشهد جهت پیشگیری از سرطان خبر داد و گفت: بر همین اساس این انجمن ۱۰۰ دبیرستان دخترانه را تحت پوشش اموزش‌های پیشگیری از سرطان قرار داده و دانش اموزان آن آموزش‌های لازم را در حوزه تغذیه، سبک زندگی سالم ، روانشناسی، ژنتیک،ورزش و خودآزمایی فراگرفتند.

میراحمدی اظهارداشت: کلینیک طب پیشگیری و ارتقا سلامت و دسترسی به محصولات پیشگیرانه از سرطان از طریق فروشگاه پیشگیری از سرطان نسترن، به منظور افزایش آگاهی در زمینه سبک زندگی سالم با محوریت تغذیه سالم برنامه های پیش‌روی انجمن است. همچنین ساخت ۳ مکمل برای تقویت سیستم ایمنی از طریق آنتی اکسیدان موجود در انار، زعفران و زردچوبه مورد توجه قرار گرفته است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید