به گزارش ایرنا، نشست اصلی این اجلاس با حضور یکصد تن از مدیران فدراسیون های کوهنوردی 35 کشور جهان روز شنبه در شیراز برگزار می شود.
در این اجلاس علاوه بر مدیران فدراسیون کوهنوری ایران، نمایندگانی از کشورهای سوئیس، فرانسه، لهستان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، پرتغال، صربستان، انگلستان، مجارستان، کانادا، چک، کراواسی، بوسنی، آلبانی، قرقیزستان، هندوستان، ژاپن، کره جنوبی، چین، تایوان، ترکیه، مالزی، نپال، مغولستان، آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، روسیه، اسلونی، افغانستان، مغرب و قبرس حضور دارند.
بنا بر اعلام هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی استان فارس، کسب کرسی برای ایران در هیات مدیره فدراسیون جهانی کوهنوردی و صعود های ورزشی از اهداف برپایی این اجلاس در شیراز است.
بر این اساس، در این اجلاس، اعضای فدراسیون جهانی برای اضافه شدن رشته یخ نوردی به رشته های المپیک2022 پکن نیز برنامه ریزی می کنند.
رئیس فدراسیون کوهنوردی ایران شامگاه جمعه در سخنانی در حاشیه نشست های مقدماتی این اجلاس به خبرنگار ایرنا گفت: اجلاس جهانی کوهنوردی که به میزبانی شهر شیراز در حال برگزاری است نام شیراز برای همیشه در فهرست گردشگرهای کوهنورد دنیا ماندگار خواهد کرد .
رضا زارعی افزود: در نشست های مقدماتی این اجلاس روسای فدراسیون های شرکت کننده با ایجاد یک کمیته، راهبردهایی که باید در طول یک سال انجام شود را بررسی کردند و مقرر شد در پایان اجلاس تصمیم نهایی در این زمینه گرفته شود .
زارعی بیان کرد : میزبانی اینگونه اجلاس هاکه در سطح جهانی است در روند دستیابی به یکی از کرسی های هیات رئیسه فدراسیون جهانی اهمیت زیادی دارد .
رئیس فدراسیون کوهنوردی ادامه داد: تغییر در سیستم آموزشی فدراسیون ایران و ورود سیستم راهنمایان کوهستان به فدراسیون ایران از دیگر مباحثی بود که به تصویب رسید .
این اجلاس سی ام مهرماه در شیراز به کار خود پایان می دهد.
7368 / 2027
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.