عبدالله چمن گلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری اولین همایش ملی علوم ورزشی در موضوعات فیزیولوژی و تغذیه ورزش، مدیریت ورزشی، رفتار حرکتی و روانشناسی ورزشی و کارآفرینی در ورزش از اهم برنامه هفته تربیت بدنی سال جاری است.
وی ادامه داد: فراخوان این همایش در اوایل اردیبهشت سال جاری منتشر شده و تا اوایل مهر ماه 320 مقاله برای شرکت در همایش فرستاده شده است.
وی با تاکید بر اینکه 170 اثر از این مقالات به صورت پوستر ارسال شده است، ادامه داد: تجلیل از 40 باشگاه ورزشی برتر استان، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از پیشکسوتان ورزشی از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان در هفته تربیت بدنی است.
وی با بیان اینکه توسعه ورزش بانوان در استان از اهم برنامه های ما بوده است، اظهار کرد: 120 ایستگاه صبحگاهی را برای ورزش بانوان در سطح استان تدارک دیدیم که روزانه بیش از یکهزار بانوی استان به ورزش مشغول می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اضافه کرد: بیش از 17 سالن ورزشی را در سطح استان برای ورزش بانوان اختصاص داده ایم تا این قشر موثر جامعه نیز بتوانند به راحتی به امکانات ورزشی دسترسی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه توجه به بخش جوانان و ورزشکاران از اولویت های ماست، ادامه داد: کشف و بارور کردن استعدادهای جوانان به منظور توانمندسازی آنان در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی وظیفه خطیری است که بر عهده وزارت ورزش و جوان گذاشته شده است و این همه در آذربایجان غربی با جدیت دنبال می شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا جوانان و نوجوانان ولایتمدار استان با عزمی ملی و راسخ در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاوتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، در راستای تحقق اهداف نظام مقدس اسلامی و دولت خدمتگزار گام بردارند.
چمن گلی با اشاره به اینکه مشکل نبود سالن ورزشی از مشکلات اساسی برخی هیات هاست، افزود: اجرای ماده 88 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در راستای آن باید اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی اجاره داده شود، مانعی برای برخی هیات های ورزشی و رشته های ورزشی شده است.
وی ادامه داد: نبود سالن ورزشی منجر شده است تا ورزشکاران برخی رشته ها در تمرین های خود دچار مشکل شوند که این خود مانع پیشرفت ورزشکاران شده است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.