گرینبلات به منظور انجام مذاکرات درباره روند عملیات آشتی میان دو جنبش "فتح" و "حماس" وارد قاهره شده‌است.

 

به گزارش جماران؛ نماینده ویژه ترامپ در روند صلح خاورمیانه، برای پیگیری این پرونده وارد قاهره شد.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، جیسون گرینبلات، نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در روند صلح خاورمیانه جهت بررسی آخرین تحولات آشتی فلسطینی با مسئولان مصری وارد قاهره شد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک منبع در فرودگاه قاهره که خواست نامش فاش نشود، نوشت: گرینبلات به منظور انجام مذاکرات درباره روند عملیات آشتی میان دو جنبش "فتح" و "حماس"  وارد قاهره شده‌است.

پیشتر کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از نزدیک تلاش‌ها در راستای آشتی فلسطینی را دنبال می‌کند و تماس‌هایی در این خصوص با مصر، تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل داشته است.

در این بیانیه همچنین آمده است: فرستاده آمریکا با دولت مصر درباره اصول اولیه‌ای که اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرد همکاری خواهد کرد تا بتوانیم در تسهیل دستیابی به آشتی دائم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها کمک کنیم.

گرینبلات پیش از رفتن به مصر در اولین واکنش رسمی واشنگتن به توافق آشتی فلسطینی گفت: هر دولت فلسطینی که روی کار می‌آید باید به تعهدات کنونی پایبند باشد؛ تعهدات صریحی مانند نفی خشونت، به رسمیت شناختن دولت اسرائیل، پذیرفتن توافقنامه‌ها و تعهدات امضا شده میان طرفین از جمله خلع سلاح "تروریست‌ها" و پایبندی به مذاکرات صلح‌آمیز.

وی همچنین اظهار داشت: حماس هر نقشی در دولت فلسطینی را بپذیرد باید این درخواست‌های اساسی را اجابت کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.