به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی اورژانس 115 قزوین، دکتر پیمان نامدار افزود: دیشب چهار گردشگر آلمانی-لهستانی پس از عبور از مسیرهای منطقه الموت قزوین به سمت تنکابن مازندران به دلیل مه و برف و کولاک راه خود را گم کرده بودند.
وی اضافه کرد: یکی از این گردشگران به دلیل لغزندگی مسیر به زمین خورده و از ناحیه پا دچار زخم و خونریزی شده بود.
وی اضافه کرد: گردشگران خارجی از طریق ارسال به پیام به یک مترجم و راهنمای گردشگری مستقر در قلعه حسن صباح الموت قزوین از گم شدن خود خبر دادند که این راهنما نیز این موضوع را با سرپرست شیفت اورژانس منطقه درمیان گذاشت.
این مسئول گفت: در ادامه و با پیگیری های انجام شده و دریافت موقعیت گم شدگان از طریق نرم افزار، ماموران فوریت های پزشکی الموت قزوین و تنکابن مازندران در اواخر وقت پنجشنبه خود را به نخستین گردشگر گم شده که خود را تا نزدیکی روستای عسل محله تنکابن رسانده بود رساندند و با کمک او در ساعت سه بامداد دیگر گردشگران و فرد مصدوم شده را نیز پیدا کردند.
نامدار در پایان افزود: پس از یافتن گردشگران، اقدام های درمانی اولیه بر روی یکی از آنها که دچار مصدومیت شده بود انجام شد تا وی صبح به بیمارستان رسانده شود و به سایر نفرات نیز راهنمایی های لازم و آذوقه کافی برای طی مسیر داده شد.
الموت واقع در شمال شرق استان قزوین منطقه ای تاریخی است که در اغلب نقاط سال گردشگران خارجی به بازدید از آثار آن می پردازند.
این منطقه کوهستانی هم مرز با مازندران همچنین از طریق مسیرهای صعب العبور به روستاهای تنکابن این استان راه دارد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.