به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران جزیره کیش اظهار کرد: مسئولان کشور از جمله رییس جمهوری ، وزیر امور خارجه و در راس همه رهبر معظم انقلاب مواضع قاطعی در تراز ملت ایران مقابل رفتار اخیر رئیس جمهوری آمریکا داشتند.
وی تصریح کرد : ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، در راستای رویکرد خودخواهانه و حاکمانه کاخ سفید، با هجمه علیه برجام در واقع چهره پلید استکباری کاخ سفید را عریان تر کرد.
وی اظهار کرد: این در حالی است که در موضوع برجام ، کشورهای مهم و متعددی ساعتها و روزها وقت گذاشتند و ترامپ با بی خردی و بدور از وظایف قانونی خود علیه آن موضع می گیرد.
خطیب جمعه کیش معتقد است که غربیها نیز درباره رعایت کردن مفاد برجام شعار می دهند و در مقام عمل آنچنان که لازم است در مقابل تمامیت خواهی استکبار موضع نمی گیرند.
حجت الاسلام علیدادی با اشاره به حمله ترامپ علیه سپاه پاسداران که این نهاد را مخل امنیت منطقه خواند بوده ، اذعان کرد که سپاه مخل امنیت گروههای ترویستی و دست پرورده استکبار همچون داعش است و استکبار این را نمی پذیرد.
وی معتقد است که استکبار به دلیل ناکامی در اهداف سلطه جویانه و تجزیه طلبانه خود در منطقه خاورمیانه در سوریه و بویژه شکست اهداف اخیر خود در کرکوک عراق ، سیلی محکمی خورده است و به این دلیل از وجود سپاه پاسدارن به وحشت افتاده است.
حجت الاسلام علیدادی خاطرنشان کرد که سپاه فرزند این انقلاب است و در اوج شهامت همگام با دیگر نیروهای غرور آفرین مسلح کشور از ایمان و دستاوردهای نظام اسلامی در خط رهبری دفاع خواهد کرد.
امام جمعه کیش در واقع زیاده خواهی های امروز آمریکا را برگرفته از سهم خواهی های تاریخی استکبار همچون قراردادهای ننگین کاپیتولاسیون سال 1343 دانست که نه تنها ایران و ایرانی را به حساب نمی آورند بلکه اسلام و ملیت ایرانی را نشانه رفته بودند.
وی یادآوری کرد که در آن مقطع تاریخی که میدان جولان را با این قرارداد ظالمانه به استکبار داده بودند رهبر کبیر انقلاب (ره) با وظیفه دینی خود آنچنان نهیبی را به کاخ شاه پهلوی و سفید وارد کرد که لرزه آن در تاریخ افتخارات این انقلاب به ثبت رسید.
جزیره مرجانی و گردشگری کیش با حدود 40 هزار نفر جمعیت و 90 کیلومتر مربع وسعت در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در محدوده استان هرمزگان واقع شده است.
6993/6048
خبرنگار: اکبر بهاروند *انتشار: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.