به گزارش ایرنا، آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی ' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان، افزود: اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران بیانگر ناتوانی آمریکا در دستیابی به اهداف خود در برابر جمهوری اسلامی ایران است.
وی افزود: این سخنان باطن واقعی و شخصیت متزلزل رئیس جمهوری آمریکا را نشان داد و اتحاد بین ملت و دولت ایران را تقویت کرد.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه سخنان اخیر ترامپ موجب بیداری عده ای شد که به آمریکا دل خوش کرده بودند گفت: همه مردم دریافتند که دشمنان به دنبال نفوذ در کشور و تغییر نظام هستند.
وی با بیان اینکه افزایش حمایت ها از سپاه پاسداران در داخل کشور از برکات و فواید اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ملت و دولت ایران بود، افزود: کسانی که در کارنامه سیاسی خود کمتر از سپاه پاسداران حمایت کرده بودند نیز پس از اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا از سپاه حمایت کردند.
آیت الله مهدوی گفت: قوای نظامی ما از جمله سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بسیج از پشتوانه عظیم مردمی برخوردارند و تمام قوای نظامی تا پای جان از آرمان های نظام اسلامی دفاع می کنند.
وی با اشاره به استفاده از واژه جعلی ' خلیج ع ر ب ی ' به جای ' خلیج فارس ' توسط ترامپ، افزود: سابقه نام ' خلیج فارس ' به قبل از تاسیس دولت و ملت آمریکا بر می گردد و ' خلیج فارس ' همیشه ' خلیج فارس ' بوده و خواهد بود.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: در سخنرانی رئیس جمهور آمریکا به عنوان راهبرد جدید آمریکا مطلب جدیدی وجود نداشت و بسیاری از مردم ترجیح دادند به این سخنان گوش ندهند.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی با فرهنگ آمریکایی تفاوت های زیادی دارد و ما باید جواب عاقلانه ای به سخنان ترامپ بدهیم گفت: مسئولان جمهوری اسلامی در روزهای اخیر سخنان بسیار خوب و موضع گیری های زیبایی را در مقابل سخنان رئیس جمهور آمریکا از خود به نمایش گذاشتند.
آیت الله مهدوی، دوام و بقای انقلاب اسلامی را در گرو انقلابی عمل کردن و برخورداری از روحیه انقلابی توسط اقشار مختلف جامعه دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب همواره در سخنان خود به حفظ روحیه انقلابی در آحاد جامعه تاکید کرده اند.
وی افزود: از همه مسئولان و بویژه مسئولان استان اصفهان می خواهیم که اعلام کنند در یک سال گذشته چه اقدام ها و حمایت هایی از جوانان انقلابی بعمل آورده اند.
وی بابیان اینکه پاسخ به این سوال مطالبه رهبر انقلاب و عموم مردم است افزود: مردم همواره با حضور در صحنه های مختلف دفاع از نظام، بابصیرت و آگاهی به وظایف خودشان عمل کرده اند.
امام جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه مشکلات اقتصادی بسیاری در جامعه وجود دارد از مسئولان خواست برای رفع مشکلات اقتصادی، تقویت و تعالی فرهنگ جامعه، مسکن جوانان و حقوق معوقه کارگران تلاش کنند.
امام جمعه موقت اصفهان در بخشی از سخنان خود از دوچرخه سواری بانوان در سطح شهر انتقاد کرد و خواستار رعایت اصول اسلامی در این زمینه شد.
وی افزود: هرگونه تغییر و تحولی باید بر اساس موازین اسلامی و دینی و در راستای تعالی و ارتقای فرهنگ جامعه انجام شود.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.