به گزارش روز جمعه ایرنا، در این سفر یک روزه علاوه بر نشست روسای فدراسیون های ورزشی، مسعود سلطانی فر در نشست شورای اداری استان همدان به عنوان نماینده عالی دولت شرکت کرد و با جوانان و نمایندگان سمن های جوان استان دیدار داشت که در زیر خلاصه ای از این سفر ارایه می شود.

***اعتبار حوزه جوانان 66 برابر افزایش یافت
وزیر ورزش و جوانان در شورای اداری استان همدان، گفت: اعتبار حوزه جوانان در دولت یازدهم نسبت به دولت پیش از آن 66 برابر رشد داشته است.
مسعود سلطانی فر بیان کرد: برخی مواقع نقدهایی درباره بی توجهی دولت به حوزه جوانان صورت می گیرد که این انتقادها با توجه به واقعیت ها و آمارهای مستند قابل پذیرش نیست.
وی اضافه کرد: اعتبار بخش جوانان از 60 میلیارد ریال در سال 92 به چهار هزار میلیارد ریال در دولت یازدهم رسید که این امر گویای توجه ویژه دولت به امور جوانان است.
وی ادامه داد: سال 92 حدود 29 هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج پرداخت شده بود که این رقم با 3.5 برابر افزایش در سال گذشته به 98 هزار میلیارد ریال رسید.
وی گفت: ظرفیت های همدان در زمینه ورزش امکان خوبی را برای اجرایی کردن سیاست های این وزارتخانه مبنی بر هدایت برگزاری رقابت های بین المللی از مرکز به سایر نقاط کشور فراهم کرده است.

*** استاندار: در دولت یازدهم 90 هزار متر مربع به زیرساخت های ورزشی همدان اضافه شد
استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: در دولت یازدهم 90 هزار مترمربع به زیرساخت های ورزشی این استان اضافه شد و امکانات ورزشی این استان از 62 صدم متر مربع به 71 صدم متر مربع رسید.
محمد ناصر نیکبخت افزود: اگر 21 طرح ورزشی در حال اجرای استان همدان به بهره برداری برسد زیر ساخت های ورزشی همدان در سال جاری به 82 صدم متر می رسد و تا پایان دولت دوازدهم افق روشن تری را خواهیم داشت.
وی از وزیر ورزش و جوانان خواست: میزبانی اردوها و مسابقات بین المللی و ملی به استان همدان داده شود و این استان برای برگزاری رقابت های ورزشی زمستانی آمادگی کامل دارد.
نیکبخت بیان کرد: در صورتی که میزبانی رقابت های ملی و فراملی و اردوهای ورزشی به همدان داده شود به گردشگری این استان هم کمک می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون وزیری با تمام مدیریت های ستادی برای رسیدگی به مشکلات یک استان به آن استان سفر نکرده اند گفت: برای نخستین بار وزیر ورزش و جوانان با همه معاونان و روسای فدراسیون ها به همدان آمده اند که در تاریخ وزارت ورزش و جوانان و این استان ماندگار خواهد بود.

*** بهره برداری از 250 میلیارد ریال طرح ورزشی در همدان
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در نشست شورای اداری گفت: 26 طرح ورزشی به ارزش 250 میلیارد ریال در چهار سال گذشته در این استان بهره برداری شده است.
رسول منعم اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی مناسب وزارت ورزش و تصویب قانون بودجه سال 96 و برنامه ششم توسعه ششم ، از مجموع 64 طرح ناتمام 21 طرح بهره برداری شد.
وی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و واگذاری طرح ها به بخش خصوصی، سه طرح خصوصی با سرمایه گذاری 27 میلیارد ریال واگذار شد که یک طرح امروز بهره برداری می شود.
وی اضافه کرد: همچنین سه طرح ورزشی به خیران واگذار شده است و تعداد 203 مکان ورزشی این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است که میزان صرفه جویی از محل واگذاری این طرح ها در پایان سال 96 ، 60 میلیارد ریال با اشتغال موقت و پایدار چهار هزار نفر است.
وی اضافه کرد: 559 ورزشکار استان همدان به عضویت تیم ملی پیوستند و سه هزار و 88 عنوان انفرادی کشور، 351 عنوان تیمی، و 229 عنوان فرا ملی رهاورد ورزش قهرمانی استان همدان است.
وی ادامه داد: 342 تیم از همدان در لیگ های ملی و کشوری شرکت کردند و تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان در سال گذشته پنج درصد کل جمعیت استان همدان است.

***توجه جدی وزیر ورزش و جوانان به برگزاری مسابقات در همدان، درخواست نمایندگان مجلس استان
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: استان همدان ظرفیت های لازم را برای ایفای نقش در ورزش ملی و برگزاری رقابت های ورزشی بین المللی و فرا استانی را دارد.
حمیدرضا حاجی بابایی نیز در شورای اداری استان همدان با حضور وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این استان ظرفیت بسیار بالایی برای رشد ورزش دارد افزود: حضور معنادار و گسترده وزیر ورزش و جوانان و همت استاندار همدان نشان از یک روحیه کاری استاندار و معاونان آنها دارد.
وی ادامه داد: انتظار می رود خروجی این برنامه شکل گیری روح ورزشی و تحرک لازم در حوزه ورزش استان همدان باشد و با توجه به اینکه مدتی است که حوزه ورزش کشور با افول مواجه شده با این برنامه ها روح ورزشی و اعتلای این حوزه در کشور شکل بگیرد.
نماینده دیگر مردم همدان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجمع نمایندگان استان با تمام توان به حوزه ورزش ورود کرده اند و با توجه به اینکه ورزش در استان همدان مظلوم واقع شده از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم نسبت به استان همدان توجه داشته باشند.
امیر خجسته ادامه داد: همدان ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری مسابقات آسیایی، ملی و بین المللی را دارد و می تواند میزبان اردوهای ورزشی باشد.
وی خواستار تصویب سند تحول ورزش همگانی در هیات دولت و داشتن ضمانت اجرایی برای این سند شد و گفت: 20 هکتار زمین در اختیار ورزش محلات استان همدان است که ساماندهی آن توجه ویژه مسئولان را می طلبد.
لطفی نماینده مردم شهرستان رزن در خانه ملت نیز با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان توجه بیشتری به شهرستانها داشته باشند گفت: در همدان باشگاه های بلااستفاده زیادی وجود دارد و این در حالی است که شهرستانها یک صدم، این امکانات ورزشی را ندارند.
نماینده شهرستان نهاوند در خانه ملت نیز گفت: ورزش مهمترین شاخصه ای است که می تواند در توسعه کشور و در عرصه بین المللی اثر گذار باشد.
حسن بهرام نیا افزود: با انتخاب خوب نمایندگان استان همدان در خانه ملت، لباس خدمت در حوزه ورزش و جوانان به جناب سلطانی فر محول شد که سابقه خوبی در ورزش و افق خوبی را پیش رو دارد.
وی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالقوه در ورزش دارد، اضافه کرد: هر یک از شهرستان های همدان دارای یک ظرفیت در حوزه ملی و بین المللی است.
بهرام نیا ادامه داد: بزرگترین پایگاه المپیک غرب کشور در نهاوند به صورت اصولی و استاندارد طراحی و احداث شده است ولی برای این طرح ردیف ملی پیش بینی نشده است.
بهرام نیا اظهار کرد: این طرح هم اینک یک کارکرد ملی دارد ولی انتظار می رود از این پایگاه در مقیاس جهانی استفاده شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر احداث اماکن ورزشی در روستاهای بزرگ تاکید کرد و گفت: ساخت این فضاها برای پیشگیری از اعتیاد جوانان ضروری است.
محمد کاظمی افزود: جوانانی که در روستاها باقی مانده اند انتظار دارند نظام جمهوری اسلامی برای آنان اماکن ورزشی تدارک ببیند و این امر به ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها کمک می کنند.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ورزش همگانی سلامت جامعه را هدف قرارداده و نقش آفرینی بالایی در ارتقای بهداشت روانی جامعه دارد.
اکبر رنجبرزاده افزود: باید به قهرمانان ورزشی توجه ویژه ای شود و استان همدان زمینه های لازم برای پرورش استعدادهای ورزشی را دارد.

***تکمیل طرح های نیمه تمام نیازمند 100 هزار میلیارد ریال اعتبار است
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر خود در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه چهار هزار طرح نیمه تمام در حوزه ورزش وجود دارد، اظهار کرد: تکمیل طرح های نیمه تمام این حوزه بیش از 100 هزار میلیارد ریال اعتبار می خواهد.

***وزیر ورزش: پرونده واگذاری سرخابی ها در دولت دوازدهم بسته می شود
سلطانی فر همچنین افزود: پرونده واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی در دولت دوازدهم بسته می شود.
وی اظهار کرد: بررسی های مقدماتی در حال انجام است تا به مدل ها و روشهایی برسیم که بتوان به شیوه منطقی این کار را به سرانجام رساند.
وی اضافه کرد: پروسه واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی زمانبر است و کارهای بررسی، مطالعات و مدل های پیش بینی شده گسترده هستند.

***بهره برداری از سالن چند منظوره سنگستان همدان با حضور وزیر ورزش
سالن ورزشی چند منظوره شهدای روستای سنگستان از توابع شهرستان همدان نیز در سفر پربرکت وزیر ورزش و جوانان به استان همدان، بهره برداری شد.
سالن ورزشی چند منظوره سرپوشیده شهدای سنگستان به وسعت یک هزار و 368 متر مربع و با 6 میلیارد و 625 میلیون ریال اعتبار ساخته شده است.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در پایان نشست با روسای فدراسیون های ورزشی، از مجموعه 10 هزار نفری شهید حاجی بابایی شهر مریانج نیز بازدید کرد.
وی در این بازدید از هتل ورزش، سالن 2 هزار نفری، سالن سرپوشیده چند منظوره، سالن تمرین، استادیوم 10 هزار نفری، سالن بدنسازی، استخر سرپوشیده، سالن های بدنسازی، کشتی، اسکواش، ژیمناستیک و رزمی دیدن کرد.
در نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی از مدیران سابق دستگاه ورزش استان همدان تقدیر شد.
در این مراسم از سید مصطفی کریمی، کیومرث هاشمی، احمد گواری، برانوش نیک بین و سید عبدی افتخاری که در گذشته مدیریت ورزش استان را عهده دار بودند با حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار همدان تجلیل به عمل آمد.
معاونان وزیر ورزش و جوانان در این مراسم دقایقی به صورت جداگانه با برخی روسای فدراسیون ها گفت وگو کردند.
همچنین برخی از قهرمانان و روسای هیات های ورزشی همدان نامه هایی را به همراهان وزیر ورزش و جوانان ارایه کردند.

***عملیات اجرایی ساختمان هیات فوتبال همدان آغاز شد
در همین سفر، عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید هیات فوتبال استان همدان با حضور مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که به همراه سلطانی فر به همدان سفر کرده بود، آغاز شد.
عباس صوفی رئیس هیات فوتبال همدان در این باره گفت: این ساختمان قرار است در زمینی به وسعت 300 متر مربع و با حدود 20 میلیاد ریال اعتبار در سه طبقه احداث شود.
رئیس فدراسیون فوتبال کشور نیز ایجاد زیرساخت ها را یکی از نیازهای ضروری در استان ها عنوان کرد و گفت: زیرساخت ها همیشه ماندگار خواهد بود واین اقدام خدمت بزرگی به جامعه فوتبال است.

***تاج: بودجه فدراسیون ناچیز است/ رونق زمین های خاکی را توصیه می کنم
رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: با وجود موفقیت های به دست آمده در این رشته، بودجه فدراسیون نسبت به سایر کشورها بسیار ناچیز است.
مهدی تاج در جمع اعضای هیات فوتبال همدان اظهار کرد: بودجه فدراسیون ایران در مقایسه با کشورهایی نظیر ژاپن و قطر قابل قیاس نیست اما توانسته ایم با این شرایط بهترین نتایج را کسب کنیم.
وی با تمجید از عملکرد هیات فوتبال همدان یادآور شد: هیات فوتبال همدان در دوره جدید رشد و موفقیت های بسیار خوبی داشته است و امیدوارم با برخورداری از یک تیم در لیگ برتر، شاهد پیشرفت بیشتر این استان باشیم.

***رئیس فدراسیون فوتبال به جمع هواداران پاس همدان پیوست
'مهدی تاج' رئیس فدراسیون فوتبال با دریافت 'هوادار کارت' به جمع هواداران باشگاه پاس همدان پیوست.
موسسه اعتبای کوثر همدان در حاشیه سفر یک روزه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به همدان، مشخصات وی را در سامانه خود به ثبت رساند و 'هوادار کارت' منقش به لوگو پاس را برای او صادر کرد.
تاج در سفر یکروزه به همدان با تاکید بر اینکه انتقال پاس به همدان کار اشتباهی بود، اظهار کرد: از اینکه مشاهده می کنیم پاس از لیگ 2 با ظرفیت های داخلی در تلاش برای رسیدن به رده های بالاتر است، خوشحالیم.

***اختصاص 27 صدم از درآمدهای ارزش افزوده به ورزش، خدمت ماندگار است
رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور نیز در این سفر یک روزه به همدان، گفت: مصوبه اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده به ورزش در برنامه ششم توسعه ، خدمت ماندگار در ورزش به ویژه ورزش جانبازان و معلولان است.
محمود خسروی وفا در نشست سالانه هیات جانبازان و معلولان همدان اظهار کرد: این مصوبه گام بزرگی در حمایت از ورزش جانبازان و معلولان خواهد بود و بودجه قابل توجهی به هیات های استان ها تعلق خواهد گرفت.

***استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر بهره برداری شد
به گزارش ایرنا، استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر با حضور معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان با 10 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.
به همت بخش خصوصی بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی، تجهیز و تعمیر استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر به مساحت یک هزارو 490 مترمربع هزینه شده است.
استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر به دلیل فرسودگی و نداشتن استانداردهای لازم به مدت 6 سال تعطیل بود که به همت بخش خصوصی و محل سرمایه پذیری از طریق ماده 27 قانون الحاق بازسازی و مرمت شد.

***رشد 20 درصدی اعتبارات ورزش قهرمانی
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در آئین افتتاح استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی تختی ملایر، گفت: امسال وزارتخانه برای ورزش قهرمانی یک هزار و 200 میلیارد ریال هزینه خواهد کرد که این رقم سال آینده بین 15 تا 20 درصد افزایش پیدا می کند.
محمدرضا داورزنی اظهار کرد: بخشی از آن سهمی است که توسط کمیته ملی المپیک کمک می شود و دولت از طریق کمیته المپیک آن را به فدراسیون ها می دهد.

*** رئیس فدراسیون هندبال: عمده بدهی ها پرداخت شد/ حضور 12 بازیکن در لیگ اروپا
رئیس فدراسیون هندبال گفت: عمده بدهی این فدراسیون که مبلغ آن نیز بسیار بالا بود پرداخت شده، اما همچنان بدهی داریم.
علیرضا رحیمی در حاشیه نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در همدان از وزیر ورزش و جوانان و معاون توسعه ورزش قهرمانی و روسای هیات های استان ها برای همکاری لازم در رفع دغدغه ها قدردانی کرد.
رحیمی در ادامه با ابراز خرسندی از شرایط تیم ملی هندبال کشور اظهار کرد: دی ماه رقابت های آسیایی و انتخابی جام جهانی را داریم.

*** رئیس فدراسیون شطرنج: رتبه بیستم جهان را هدفگذاری کرده ایم
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: این فدراسیون قصد دارید با تداوم برنامه روبه رشد خود ظرف 2 سال آینده از رتبه 31 به رتبه بیستم جهان ارتقا یابد.
مهرداد پهلوان زاده در حاشیه نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی اظهار کرد: با اشاره به رشد قابل توجه شطرنج کشور گفت: در 2 سال گذشته توانسته ایم از رتبه 46 به رتبه 31 رده بندی جهانی ارتقا پیدا کنیم.
وی اضافه کرد: قصد داریم این روند را در 2 سال آینده با تداوم موفقیت ها به رتبه بیستم که بهترین رتبه شطرنج ایران می تواند باشد، دست یابیم.

***دولت از حقوق باشگاه داری محروم می شود
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت ورزش و جوانان، گفت: با تصویب نظام باشگاه داری در وزارت ورزش و جوانان، دولت حق باشگاه داری نخواهد داشت.
امیررضا خادم در نشست فدراسیون های ورزشی در همدان اظهار کرد: براساس این طرح دولت باید مکان های ورزشی خود را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی اضافه کرد: طبق این مصوبه دولت دیگر حق باشگاه داری نخواهد داشت؛ ضمن اینکه شرایط حضور تیم ها در لیگ های حرفه ای کشور مستلزم اخذ مجوز از سوی اتحادیه باشگاه ها خواهد بود.

*** انتقاد وزیر ورزش از نحوه اعزام های خارج از کشور/ دوپینگ زیر ذره بین
وزیر ورزش و جوانان در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به همدان، با انتقاد از نحوه اعزام تیم های ورزشی به خارج از کشور گفت: با جدیت پیگیر این هستم که اعزام ها در صورت ضرورت انجام شود.
مسعود سلطانی فر در نشست با روسای فدراسیون های ورزشی در همدان، افزود: در اعزام ها باید نحوه هزینه سفر، ترکیب تیم ها و مباحث اخلاقی مورد توجه قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: همچنین فدراسیون باید شرایط جسمانی ورزشکاران اعزامی را به لحاظ مواد نیروزا و دوپینگ، قبل از سفر مورد بررسی دقیق قرار دهند.

***سفر وزیر ورزش به همدان دستاوردهای مطلوبی به دنبال دارد
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: سفر مسعود سلطانی فر به شهر همدان با دستاوردهای مطلوب همراه خواهد بود.
غلامرضا شعبانی بهار اظهار کرد: معرفی زیرساخت های ورزشی همدان و آشنایی از نزدیک روسای فدراسیون های ورزشی با امکانات این شهرستان، شرایط را برای میزبانی از رویدادهای مهم ملی و بین المللی فراهم کرده است.

*** 250میلیارد ریال برای ورزش همگانی هزینه می شود
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افزایش اعتبار ورزش همگانی گفت: امسال 250 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی در کشور صرف می شود.
غلامرضا شعبانی بهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 50 میلیارد ریال از اعتبار فوق در راستای توسعه ورزش همگانی در سطح روستاها هزینه می شود.
وی با تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گفت: تلاش می کنیم اعتبار و امکانات موجود نه بطور مساوی بلکه به صورت منطقی و عادلانه بین ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان و زیرساخت های ورزش توزیع شود.

*** 13هزار و 500هیات ورزشی در کشور فعالیت می کند
رئیس کمیته المپیک نیز در نشست روسای فدراسیون های ورزشی، گفت: هم اینک 13 هزار و 500 هیات ورزشی در سطح کشور فعالیت دارند و باید توجه بیشتری به هیات های ورزشی استانی داشت.
کیومرث هاشمی اظهار کرد: استان ها نقش مهم و ارزنده ای در موفیت ورزش کشور دارند و باید توجه بیشتری به هیات های ورزشی شود.
وی همدان را از استان های پیشتاز در ورزش کشور نامید و گفت: همدان در 70 سال از برگزاری بازی های المپیک 2 مدال کسب کرده است و این استان با برخورداری از ظرفیت های زیرساختی، شایسته برگزاری رویدادهای مهم ملی و بین المللی است.

*** اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان به همدان واگذار شد
رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان کشور گفت: با حمایت استاندار همدان، میزبانی اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان را به این شهر واگذار کردم.
محمدعلی شجاعی در نشست مشترک هیات رئیسه تیراندازی با کمان همدان و جمعی از ورزشکاران این رشته اظهار کرد: از سفر به همدان رضایت دارم و در نشستی که با استاندار داشتم، مقرر شد میزبانی اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان به شهر همدان سپرده شود.
وی اضافه کرد: عملکرد بسیار مطلوب هیات تیراندازی با کمان همدان در میزبانی رقابت های انتخای تیم ملی ثابت کرد که این استان از ظرفیت بالایی در برگزاری رویدادهای مختلف ملی و حتی بین المللی برخوردار است.

***شایسته سالاری یگانه ملاک تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی
نایب رئیس فدراسیون کشتی نیز در این سفر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: در انتخاب ملی پوشان تنها معیار اصلی ما شایسته‌ سالاری است و سن و سال اهمیتی ندارد.
حمید بنی ‎تمیم اظهار کرد: این تصور هرگز نخواهد بود که کشتی گیر پا به سن گذاشته حق گرفتن دوبنده تیم ملی را ندارد؛ هر چند نگاه ویژه به جوانان داریم اما کشتی گیری می تواند دوبنده تیم ملی را تصاحب کند که همه حریفان را شکست دهد.
وی بیان کرد: برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و اوپن، این فرصت را برای تمامی کشتی گیران مستعد کشور مهیا می سازد تا در مسیر رسیدن به تیم ملی تلاش خود را داشته باشند و در مجموع این دو مسابقه نیز احتمال فراوان هشت کشتی گیر در هر وزن سهمیه حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را کسب کنند.
بنی تمیم با اشاره به تشکیل اردوی تیم ملی امید گفت: وضعیت خوبی در اردوی آماده سازی حاکم است و امیدواریم این روند تا اعزام تیم به رقابت های جهانی ادامه یابد.
نائب رئیس فدراسیون کشتی کشور بحث سرمربیگری رسول خادم را منتفی دانست و گفت: اعضای شورای فنی تصمیم گیرنده هستند و تا این لحظه نشستی برگزار نشده است اما معتقدم منافع کشتی کشور در گروی حضور خادم است.
وی در خصوص ثبت نام خود در انتخابات فدراسیون کشتی گفت: می توانم به کشتی کمک کنم و شاید تا زمان انتخابات هم در صحنه رقابت باقی بمانم.

***12 ورزشکار دو ومیدانی کشور شانس مدال آوری در بازی های آسیایی جاکارتا را دارند
دبیر فدراسیون دو ومیدانی کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: 12 ورزشکار دو ومیدانی کشورمان شانس کسب مدال در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی را دارند.
هاشم صیامی اظهار کرد: فدراسیون دو ومیدانی از ابتدای آبان امسال 10 تا 12 ورزشکار ملی پوشی که شانس کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی دارند را به شکل ویژه مورد حمایت قرار می دهد.
وی اضافه کرد: دور جدید تمرین آماده سازی ملی پوشان قرار است از ابتدای آبان آغاز شود و قصد داریم با فراهم آوردن بهترین امکانات برای آنان، حمایت ویژه تا آغاز رقابت های آسیایی داشته باشیم.
صیامی بیان کرد: همچنین گروه دوم ملی پوشان شامل 25 ورزشکار است که از آنها نیز با یک درجه پایین تر از این تعداد ورزشکار برتر، حمایت لازم را خواهیم داشت.
وی برپایی اردوهای متعدد داخلی و خارجی را یکی از برنامه های اصلی فدراسیون تا پیش از شروع بازی های آسیایی 2018 جاکارتا عنوان کرد و گفت: بهترین اردوها را برای آماده سازی ملی پوشان در نظر گرفته ایم.
دبیر فدراسیون دو ومیدانی کشور به سفر کیهانی رئیس این فدراسیون به کشور لهستان اشاره کرد و گفت: رئیس فدراسیون برای مذاکره با چند مربی سرشناس به این کشور سفر کرده است.
وی افزود: هم اکنون ورزشکاران نظیر احسان حدادی و کیوان قنبرزاده، نیاز به مربی مطرح خارجی دارند تا بتوانند به سطح آماده سازی خود کمک شایانی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین رئیس فدراسیون در حال بررسی شرایط کشور لهستان برای برگزاری کمپ تمرینی است تا در صورت مهیا بودن امکانات مدنظر فدراسیون، اردویی تمرینی را در این کشور که از قطب های اصلی دو ومیدانی به ویژه رشته های پرتابی است، برپا کنیم.
صیامی با اشاره به نیاز استان ها به برخورداری از امکانات و تجهیزات دو ومیدانی گفت: رئیس فدراسیون در سفر به لهستان سعی دارید تا بخشی از تجهیزات مورد نیاز را برای استان ها خریداری کند.
وی در ادامه همدان را یکی از استان های مستعد در پرورش نخبه های دو ومیدانی دانست و گفت: همدان به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاع، بهترین استان برای نخبه سازی و قهرمان پرورش رشته های استقامت و نیمه استقامت است.
وی افزود: همدان جزو چهار استان برتر کشور به شمار می رود و همواره دارای قهرمانان ارزنده در میادین ملی و بین المللی است.
وی از زمان پور دونده همدانی به عنوان یکی از شانس های کسب مدال در بازی های آسیایی جاکارتا نام برد.

***فدراسیون ژیمناستیک فینال آسیایی جاکارتا را هدفگذاری کرده است
رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشور گفت: این فدراسیون حضور ملی پوشان ژیمناستیک را در فینال بازی های آسیایی 2018 جاکارتا هدفگذاری کرده است
زهرا اینچه درگاهی در پایان نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در همدان، به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف ما از حضور در بازی های آسیایی در گام نخست صعود به فینال رشته های مختلف است و البته نیم نگاهی به کسب مدال نیز داریم.
وی اضافه کرد: نمی خواهیم سطح توقع ها را بالا ببریم اما سعی ما در این است که بتوانیم علاوه بر راه یابی به فینال مواد مختلف، در مدال آوری نیز تلاش خود را داشته باشیم.
درگاهی بیان کرد: هدف اصلی فدراسیون ژیمناستیک در دوره جدید کسب سهمیه المپیک جوانان و حضور شایسته در بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی است.
وی با اشاره به فاصله ایجاد شده در بین رده های سنی تیم ملی و نبود توجه لازم به پشتوانه سازی در تیم بزرگسالان در سال های گذشته، گفت: این مساله مشکلاتی را برای تیم های ملی ایجاد کرده است، اما سعی داریم با برنامه ریزی منسجم و منظم خلاء ایجاد شده را رفع کنیم.
درگاهی با تاکید بر اینکه نیاز به مربی مطرح خارجی نیز دیده می شود، گفت: با مربی تیم ملی انگلستان مذاکره داشته ایم اما ابتدا باید از ظرفیت مربی داخلی در ارتقا سطح فنی ملی پوشان استفاده کنیم سپس در مقطعی که نیاز به مربی خارجی داریم نسبت به جذب آن اقدام کنیم تا در صرف هزینه برای استخدام مربی خارجی نیز مدیریت هزینه صورت بگیرد.
وی با قدردانی از عملکرد هیات ژیمناستیک همدان گفت: همدان یکی از پایلوت های اصلی توسعه ژیمناستیک در کشور است و فدراسیون حساب ویژه روی این استان باز کرده و مهدی جعفری رئیس این هیات نیز از مشاوران قابل وثوق و توانمند فدراسیون به شمار می رود.

***فعالیت روزانه یک میلیون و 200هزار ایرانی در باشگاه های بدنسازی
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور گفت: روزانه به طور میانگین یک میلیون و 200 هزار ورزشکار از باشگاه های بدنسازی فعال در سطح استان های کشور استفاده می کنند.
ناصر پورعلی فرد در پایان نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی در همدان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: هم اینک 12 هزار باشگاه بدنسازی در کشور فعالیت دارند که به طور میانگین روزانه یکصد نفر در هر یک از باشگاه ها تمرین می کنند و به عبارتی یک میلیون 200 هزار ایرانی فعالیت روزانه را در این باشگاه ها دارند.
وی اضافه کرد: ورزش بدنسازی و پرورش اندام جزو رشته های پرطرفدار در کشور محسوب می شود که علاوه بر رشد قابل توجه در عرصه قهرمانی، در بخش همگانی نیز جهش قابل توجهی دارد.
وی بیان کرد: ورزش همگانی این نیست که ورزشکار در دل کوه و طبیعت به فعالیت بپردازد، بلکه در هر مکانی که شرایط تمرین باشد، همگانی شدن ورزش شکل گرفته است.

***فعالیت 200 هزار ورزشکار سازمان یافته در حوزه بدنسازی
پورعلی فرد با اشاره به اینکه هم اکنون 200 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته تحت پوشش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور فعالیت دارند، اظهار کرد: امسال به دلیل یکساله شدن بیمه های ورزشی، با افت تعداد ورزشکاران سازمان یافته مواجه هستیم، اما فعالیت ها بیشتر شده است.
وی با انتقاد از برخی ها که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را در مظان دوپینگ قرار می دهند، گفت: ملی پوشان زیر مجموعه فدارسیون در سال های اخیر بدون حتی یک بار مثبت شدن آزمایش های خود، با افتخار به کسب مدال های قهرمانی در سطوح بین المللی می درخشند.
پورعلی فرد افزود: فدراسیون ما برخلاف دیدگاه ها در مظان اتهام است و در حالیکه قبل از اعزام ملی پوشان به رقابت های بین المللی بادی کلاسیک و فیزیک، فدراسیون نسبت به انجام آزمایش دوپینگ اقدام می کند.
وی اضافه کرد: حتی ملی پوشانی که برای حضور در رقابت های بین المللی بادی بیلدینگ اعزام می شوند، یک ماه زودتر از سوی عوامل رقابت ها آزمایش می شوند ضمن اینکه قبل و بعد از برگزاری مسابقه نیز ملزم به انجام آزمایش دوپینگ هستند.
وی تصریح کرد: بنابراین با خیال آسوده اعلام می کنیم که فدراسیون در این زمینه در عرصه ملی موفق بوده است؛ اما در باشگاه های خصوصی سطح استان ها نیز نظارت از توان هیات های بدنسازی و پرورش اندام خارج است و می طلبد دستگاه های ورزش نیز با نیروی انسانی لازم و کارشناسان خبره نسبت به این موضوع رسیدگی کنند.
وی یادآور شد: البته مخالف برخوردهایی هستم که باشگاه های خصوصی که با سرمایه خود کسب و کاری را در ورزش ایجاد کرده اند، دلسرد شوند؛ بلکه خود ورزشکار در معضل دوپینگ مقصر بوده و نیاز است با برگزاری دوره های علمی و تخصصی، نسبت به آگاه سازی آنها اقدام شود.
وی با تمجید عملکرد هیات بدنسازی و پرروش اندام همدان در توسعه این ورزش و پرورش استعدادها، گفت: همدان یکی از قطب های اصلی در مدال آوری های بین المللی به شمار می رود و بدون حاشیه، در توسعه این رشته و حضور مستمر در تیم های ملی موفق عمل کرده است.

***آغاز استانداردسازی پیست های اسکی کشور/ آماده سازی تیم ملی در اردوی اتریش
رئیس فدراسیون اسکی گفت: استانداردسازی پیست های اسکی کشور به عنوان یک ضرورت حیاتی، هم اکنون با همکاری دستگاه های ورزش و هیات های استانی در حال پیگیری و اجرا است.
سیدعبدی افتخاری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این استانداردسازی مورد تاکید فدراسیون اسکی است و تغییراتی در پیست های کشور در حال شکل گیری است.
وی اضافه کرد: استانداردسازی پیست های اسکی به خصوص دستگاه ها باید به روز باشد و این موضوع توسط فدراسیون به صورت جدی پیگیری می شود و انتظار داریم دستگاه های ورزش استان ها توجه لازم را به این مهم داشته باشند.
افتخاری با اشاره به اینکه آرامش در ورزش اسکی کشور برقرار است، گفت: خوشبختانه فصل پرباری را در اسکی کشور شاهد بودیم و پس از اینکه برگزاری رقابت ها با افت مواجه شده بود، توانستیم رقابت های داخلی را به نحو مطلوب برگزار کنیم و اعزام های بین المللی را نیز داشته باشیم.
وی افزود: همچنین 18 دوره آموزشی - تخصصی را در رشته اسکی برگزار کردیم تا سطح دانش اسکی بازان و مربیان اسکی نیز در حد نیاز ارتقا یابد.
وی با اشاره به آماده سازی تیم های اسکی مردان و زنان کشورمان برای حضور قدرتمند در بازی های المپیک زمستانی 2018 گفت: تیم ملی اسکی آلپاین بانوان کشور اردوی تمرینی یک ماهه را در یخچال کمپ اینترتوکس در کشور اتریش برگزار کردند.
افتخاری بیان کرد: همچنین تیم‌ ‌ملی اسکی آلپاین مردان کشورمان نیز 2 روز قبل با هدایت علیداد ساوه شمشکی جهت برگزاری اردوی 25 روزه عازم اینترتوکس اتریش شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما از برپایی این اردوها کسب بهترین نتایج در رقابت های المپیک زمستانی 2018 است.

*** به دنبال مدال آسیایی در اهداف پروازی هستیم
رئیس فدراسیون تیراندازی کشور گفت: در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی به دنبال کسب مدال در ماده اهداف پروازی هستیم.
علی دادگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در بازی های آسیایی هیچ گاه مدال در اهداف پروازی نداشته ایم ضمن اینکه در این ماده هرگز موفق به کسب سهمیه المپیک نشده ایم.
وی اضافه کرد: افق برنامه فدراسیون این است که در بازی های آسیایی جاکارتا به مدال اهداف پروازی و کسب سهمیه المپیک 2020 برسیم.
دادگر با اشاره به اینکه در تفنگ و تپانچه اهداف ثابت نیز در المپیک هیچ مدالی توسط ملی پوشان کشورمان تاکنون کسب نشده است، افزود: در المپیک 2020 در تلاش هستیم نخستین مدال های رنگارنگ کاروان اعزامی کشورمان را کسب کنیم.

*** مشکل فشنگ نداریم
رئیس فدراسیون تیراندازی کشور در ادامه با اشاره به تامین فشنگ و ساچمه برای تمرین و مسابقه ملی پوشان تیراندازی گفت: در گذشته مشکل اساسی در تامین فشنگ و ساچمه داشتیم اما هم اینک این مشکل برطرف شده است.
وی افزود: فدراسیون تا یکسال آینده میزان فشنگ و ساچمه تیراندازی را تامین کرده و بیشتر آن نیز خارجی و به تناسب نیاز ملی پوشان تیراندازی است.
وی اضافه کرد: بخشی از این فشنگ و ساچمه ها نیز تولیدات داخلی است و در بازدید از این مراکز مقرر شد برای فدراسیون فشنگ های اختصاصی تهیه شود.
وی بیان کرد: ورزشکاران ملی پوش بدون دغدغه می توانند به تمرین بپردازند و امیدواریم در سایه این امکانات مورد نیاز بتوانیم به هدف خود در بازی های آسیایی و المپیک دست یابیم.

*** همدان از قطب های تیراندازی کشور است
دادگر با اشاره به اینکه همدان از قطب های اصلی تیراندازی کشور است، گفت: هم اکنون نایب رئیس فدراسیون همدانی است ضمن اینکه 'مه لقا جام بزرگ 'یکی از تیراندازان المپیکی کشور در این استان فعالیت دارد.
وی با اشاره به دغدغه های موجود در تیراندازی همدان گفت: زیرساخت های تیراندازی همدان متناسب با شایستگی ها و استعدادهایی که در این استان وجود دارد نیست، البته ناصر محمودی رئیس هیات تیراندازی استان همدان توجه لازم را داشته اند و فدراسیون نیز برای رفع مشکلات این رشته ورزشی در همدان پیگیری لازم را در نشست های تخصصی با وزیر ورزش و جوانان انجام خواهد داد.

***معاون وزیر ورزش: 250میلیارد ریال برای ورزش همگانی هزینه می شود
معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به افزایش اعتبار ورزش همگانی گفت: امسال 250 میلیارد ریال برای توسعه ورزش همگانی در کشور صرف می شود.
غلامرضا شعبانی بهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: 50 میلیارد ریال از اعتبار فوق در راستای توسعه ورزش همگانی در سطح روستاها هزینه می شود.
وی با تاکید بر توزیع عادلانه اعتبارات گفت: تلاش می کنیم اعتبار و امکانات موجود نه بطور مساوی بلکه به صورت منطقی و عادلانه بین ورزش قهرمانی، همگانی، بانوان و زیرساخت های ورزش توزیع شود.
شعبانی بهار، دسترسی آسان و ارزان به امکانات ورزشی را رویکرد اصلی وزارت ورزش دانست و گفت: تامین سلامت عمومی و فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم در فعالیت های ورزشی از اولویت های این وزارتخانه است.
معاون ورزش همگانی کشور خاطرنشان کرد: دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه ای به توسعه و تعمیم ورزش بانوان دارد و در پی تشویق و ترغیب بانوان در تمام نقاط کشور هستیم.
شعبانی بهار وجود برخی نارسایی و نواقص در وزارت ورزش را پذیرفت و گفت: هرچند با آرمانها فاصله داریم اما حال عمومی ورزش خوب است.
به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به همراه و معانان وزارتخانه و روسای فدراسیون های ورزشی، روز گذشته سفری یکروزه به همدان داشتند.
در این سفر هر یک از روسای فدراسیون ها اقدام به نشست با هیات های ورزشی زیر مجموعه خود در استان همدان کردند و حضور در شورای اداری و نشست با وزیر ورزش از دیگر برنامه های آنان بود.
7523/2090
گزارش از:مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.