به گزارش ایرنا، پرویز فتاح پنجشنبه شب در دیدار و گفت و گو با مسئولان شهرستان ساوجبلاغ، خاطرنشان کرد: با استفتایی که از رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، ایشان اجازه دادند صدقات را در قالب وام قرض والحسنه به مددجویان پرداخت کنیم.
وی گفت: سعی کنید با هدف وام بدهید، به گونه ای که در قبال پرداخت وام شغل ایجاد شود در غیر این صورت پرداخت وام بدون هدف برای مدد جو فقط دردسر است و مشکلاتش را دو چندان می کند.
رییس کمیته امداد با تاکید بر اینکه موضوع مسکن مددجویان امداد در ساوجبلاغ به طور قطعی حل می شود، گفت: اقدامات خوبی در حوزه مددجویان کمیته امداد در ساوجبلاغ اتفاق افتاده ولی کافی نیست و باید ما این جمعیت ٣درصدی از کل جمعیت ساوجبلاغ را به طور قطعی سر و سامان بدهیم تا بتوانند مثل مردم عادی بی نیاز از کمیته امداد زندگی کنند.
فتاح افزود: اشتغال مددجویان مهمترین هدف کمیته امداد است وباید در این خصوص تمام توان خود را بگذاریم.
وی افزود: با گزارشی که رئیس کمیته امداد و فرماندار ساوجبلاغ ارائه دادند وحدت و همدلی مسئولین شهرستان که تلاش مضاعفی برای رفع مشکلات مددجویان و افراد بی بضاعت دارند، ستودنی است و انتظار داریم با وجود ظرفیت خوب این شهرستان در آینده شاهد کاهش مدد جویان باشیم و همه را مستقل ببینیم.
فتاح این قول را دادکه اعتبار ارائه تسهیلات کمیته امداد ساوجبلاغ افزایش دهد تا اقشار بیشتری از وام اشتغال استفاده کنند.
فرماندار ساوجبلاغ هم از عملکرد کمیته امداد ساوجبلاغ مدیران و کارکنان این اداره قدردانی کرد و گفت ما در ساوجبلاغ با 4.7 درصد بیشترین میزان مهاجرت را نسبت به سایر شهرستان ها داریم که همین موضوع نیاز به ایجاد اشتغال در این شهرستان را بیشتر کرده است.
ابولقاسم پالیزگیر افزود: یک هزار و ٢٠٠ واحد صنعتی و بخش عظیم کشاورزی در این شهرستان است اما نیاز اشتغال بیشترین درخواست جوانان جویای کار است که بخش عظیمی از مراجعات مرتبط با موج مهاجرت است.
وی با بیان اینکه ضمانت بانکی برای وام های اشتغال بخصوص خانواده های مدد جو بسیار دشوار است، خواستار تقلیل به یک ضامن و اصلاح آن شد.
پالیزگیر گفت: این خانواده ها آسیب دیده هستند و امکان پیدا کردن ضامن مشکلی بزرگ برای آنان است وخیلی از مددجویان نمی توانند از وام اشتغال بهره ببرند.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.