رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل درباره تعیین استاندار جدید اردبیل گفت:هنوز گزینه نهایی مشخص نشده و به احتمال قوی استاندار اردبیل چهارشنبه هفته آینده معرفی می شود.

به گزارش ایلنا، صدیف بدری در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در اردبیل درباره تعیین استاندار جدید اردبیل گفت:هنوز گزینه نهایی مشخص نشده و به احتمال قوی استاندار اردبیل چهارشنبه هفته آینده معرفی می‌شود.

وی افزود: گزینه‌های مطرح وزارت کشور غیربومی و گزینه نمایندگان استان برای تصدی استانداری اردبیل بومی بود که نمایندگان استان مطابق رویکرد دولت گزینه‌های پیشنهادی را معرفی کرده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دنبال انتخاب استاندار توانمند هستیم افزود: منتظریم تا دولت نظر نهایی خود را اعلام کند. 

نماینده اردبیل در مجلس درباره تاخیر در مطالبات گندمکاران افزود: بحث مطالبات گندمکاران را با وزیر جهاد کشاورزی و سخنگوی دولت مطرح شد و مقرر است ماه آینده تمام مطالبات گندمکاران استان پرداخت شود .

وی گفت: با پیگیری نمایندگان استان مشکلات موجود تامین اعتبار راه آهن تا حدودی برطرف شده‌است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعهد کمیسیون عمران مجلس در سفر قبلی به استان اردبیل در باره اختصاص اعتباری به میزان سه هزار میلیارد ریال قرار شد مبلغ مذکور از اعتبارات سال 96 تخصیص داده‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به سفر وزیر راه و شهر سازی به اردبیل و بازدید از این طرح افزود: .در جریان این سفر وزیر راه و شهرسازی به قول خود عمل کرد و نزدیک یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: اخیرآ هم 20 میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت و تخصیص این مبالغ باعث شد طرح راه آهن شتاب گیرد.

نماینده اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد :در حال حاضر پیمانکاران قطعات راه‌آهن انتخاب شده‌اند و عملیات اجرایی هم خوب پیش می رود و مقرر است برای شتاب دهی بیشتر جلسه دوره ای با نوبخت سخنگوی دولت داشته‌باشیم.

بدری در‌باره اختصاص 350 میلیون دلار اعتبار ارزی برای راه‌آهن اردبیل افزود: این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی قابل تامین است و در صورت تحقق نیازی به اعتبار دولتی برای تکمیل راه آهن اردبیل نیست.

وی گفت: در مجموع 10هزار میلیارد ریال برای تکمیل زیر ساخت و رو ساخت این طرح نیاز است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.