به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه شهری و روستایی خوزستان با حضور روسای شورای شهر و شهرداران استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: نهاد شورا به عنوان یک نهاد اجتماعی نوپا، دارای اهمیت فراوانی بوده و باید به عنوان یک وظیفه دینی و ملی برای تقویت آن تلاش کرد.
وی ادامه داد: اکنون باید مبنای رفتارمان را جمع گذاشته و مبنای عمل مان را بر قانون و رعایت حقوق انسان ها و تعامل برای احقاق حقوق مردم بگذاریم.
افشانی بیان کرد: اگر مبنای رفتار ما قانون باشد، بسیاری از مشکلاتی که رخ داده و می دهد، اتفاق نخواهد افتاد.
وی بیان کرد: اکنون سال هاست که حیات کشور به شرایط اقتصادی خوزستان بستگی دارد و همین امر بر موقعیت حساس این استان می افزاید.
وی گفت: در حال حاضر تمام درآمد محقق شده شهرداری اهواز از نصف درآمد تحقق یافته شهرداری شیراز نیز کمتر است که این امر جای تامل دارد که چنین استانی نتواند درآمد بالایی داشته باشد.
افشانی ادامه داد: اکنون دولت نمی تواند مشکل درآمد پایین شهرداری ها را حل کند اما برای سهم 50 درصدی دولت از مالیات بر ارزش افزوده به صورت جدی می توان پیگیری کرد.
وی گفت: مشکلآن اقتصادی شهرداری ها زمانی رفع می شود که اعتماد مردم نسبت به این ارگان بالا برود.
افشانی گفت: باید مردم برای رفع مشکلات شهرداری ها در کنار ما قرار گرفته و اطمینان داشته باشند پولی که پرداخت می کنند به بهترین شکل هزینه می شود.
وی بیان کرد: امروزه طرح های جامع خوبی تصویب شده و طرح های تفضیلی آن نوشته می شود اما این طرح ها به راحتی کنار گذاشته می شود و به معنای واقعی کلمه ارزش های زیست محیطی به تاراج گذاشته می شوند.
وی ادامه داد: باید طرح های تفضیلی و هادی را جدی گرفت و از دستکاری در آن جلوگیری شود.
وی بیان کرد: اکنون فروش ارزش های زیست محیطی در شهرهای کشور به وضوح احساس می شود و یکی از دلایل اصلی اختلاف شورا ها و شهرداری ها عدم اشراف بر قانون است.
7152/6064
خبرنگار: محمد رضا خبازان** انتشار دهنده: محسن بهاروند
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.