به گزارش ایرنا، علی جهانگیری عصر پنجشنبه در جلسه تخصصی نفت و گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: متاسفانه با وجود پتانسیل های موجود استان، در حال حاضر تنها 30 تا 40 شرکت در زمینه نفت و گاز فعال هستند که باید در جهت افزایش حضور شرکت های استان در این صنعت تلاش کنیم.
وی با اشاره به مطالعاتی که توسط ستاد نفت و گاز کشوری به صورت مجزا انجام شده است، افزود: در مطالعات این ستاد، تبریز بعد از اهواز فرصتی برای توسعه فعالیت های صنعت نفت و گاز شناسایی شده است.
جهانگیری، برگزاری نخستین کارگروه مشترک با حضور مدیران ارشد نفت و گاز در استان را اقدامی قابل توجه دانست و گفت: خوشبختانه استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست حضور داشت و بر گسترش فعالیت ها تاکید کرد.
وی از تلاش ها برای برگزاری نمایشگاه دائمی تجهیزات نفت و گاز در تبریز خبر داد و افزود: طبق رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است تابستان سال آینده این نمایشگاه در تبریز برگزار شود و شرکت نمایشگاه های بین المللی تبریز نیز از این موضوع استقبال کرده است.
جهانگیری با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی (RINOTEX 2017) در آبان ماه سال جاری، اظهار کرد: طبق تمهیدات صورت گرفته زون تخصصی نفت و گاز در سالن مجزایی بر پا خواهد شد و ما انتظار داریم فعالان این عرصه در استان با تمام توان در این زون تخصصی حضور داشته باشد.
وی این نمایشگاه را فرصتی برای معرفی پروژه های کلان نفت و گاز در شمالغرب کشور عنوان کرد و گفت: انتظار می رود تا مجموعه های درگیر با این صنعت با معرفی پروژه های کلان و پیش بینی بازار، فعالان صنعتی استان را در این مسیر همراهی کنند.
به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدیRINOTEX، 20 تا 24 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس www.rinotex.ir مراجعه کنند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.