چگونه یک عضو محبوب در خانواده همسرتان باشید

یکی از دغدغه‌های شروع زندگی مشترک، نحوه تعامل و برخورد با خانواده همسر است. این نکته بسیار مهم است که شما آنها را نه به‎عنوان فامیل دور و نه به‎عنوان دوست و همکار فرض کنید، بلکه نزدیک‎ترین افراد به همسرتان بدانید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، باید توجه کنید که آنها هم، خویشان شما محسوب می‎شوند و نمی‎توان مانند رابطه دوستی هر زمان مطابق میلمان نبودند، فراموش‎شان کنیم.

بهتر است این نکات را در ارتباط با خانواده جدید رعایت کنیم:

احترام بگذارید تا محترم شمرده شوید

گام اول در ارتباط صحیح با خانواده همسر این است که احترام‎شان را در هر شرایطی نگه دارید. جدا از این مسئله که احترام بزرگتر واجب به حساب می‎آید، احترام گذاشتن به آنها در حفظ روابط اثر مثبتی دارد. علاوه بر آن، شخصیت خود شما را بالا می‎برد.

چهره مثبتی از خود نشان دهید

سعی کنید در مراودات خود با آنها‏، با ظاهری مرتب و پسندیده حاضر شوید. حتی اگر ناراحت هستید، لبخند بر لب را فراموش نکنید. خود را عاقل و با تجربه نشان دهید تا شما را کودک به حساب نیاورند.

حد و مرز را مشخص و رعایت کنید

افراط و تفریط در هر رابطه‎ای اثر مخرب دارد. پس نه از همان اول شمشیر را از رو ببندید و هر گونه حسن رابطه‎ای را نفی کنید و نه خیلی صمیمی و خودمانی شوید. در ابتدای رابطه سعی کنید محتاط باشید تا شرایط جدید را کاملا بشناسید. بعد از شناخت جمع خانوادگی آنها، کم‎کم صمیمیت خود را بیشتر کنید.

مشورت بخواهید نه دخالت

در مورد مسائل و مشکلاتی که فکر می‎کنید خانواده همسرتان می‎توانند کمک‎تان کنند، از آنها مشورت بخواهید. این کار شما باعث می‎شود اعتماد و علاقه آنها بیشتر شود. البته دقت کنید که دخالت‎های بی‎مورد را نادیده بگیرید. در این موقعیت، از توجه آنها با احترام زیاد تشکر کنید، اما در نهایت بگویید که تصمیم نهایی را با مشورت همسرتان خواهید گرفت.

اختلافات را بین خودتان چال کنید

اگر بین خود و همسرتان و یا با خانواده‎ها درگیری و کدورتی ایجاد شد، آن را به دیگران منتقل نکنید. بر فرض که شما بحثی با خانواده همسرتان داشتید، اگر این را برای خانواده خود تعریف کنید، ذهنیت آنها را مکدر می‎کنید و حتی اگر بین شما صلح و صفا به وجود آمد، همچنان خانواده شما از آنها دلخور خواهند بود. پس سعی کنید هر مسئله کوچکی را برای بقیه تعریف نکنید. کمی صبر و گذشت، اختلافات را از بین خواهد برد.

لبخند در برابر نیش و کنایه

مادر شوهر هم مانند مادر گاهی زبانش تلخ است، ولی حساسیت روی حرف‎های او بیشتر است تا مادر خود. اگر شما در برابر نیش و کنایه قرار گرفتید، آرامش خود را کاملا حفظ کنید. لبخندی بزنید. اگر کمی روحیه طنز هم داشته باشید به خوبی می‎توانید قضیه را مدیریت کنید. مطمئن باشید با این برخورد شما، حساسیت آنها هم کمتر خواهد شد.

تکریم وفاداری همسر

همسرتان را تشویق کنید تا همچنان حامی خانواده‎اش باشد. وفاداری او به خانواده‎اش نشان از خانواده دوست بودن اوست. البته بدانید که با این کار شما در درجه دوم قرار نمی‎گیرید. اگر احساس کردید این وفاداری تبدیل به وابستگی شدید شده است، با فرد مطمئنی مشورت کنید.

از محبت خارها گل می‎شود

از محبت کردن دریغ نکنید تا به معجزه این عمل پی ببرید. علایق خانواده همسر، به خصوص مادرش را بشناسید و برای او هدیه ببرید. در شرایط نیاز به آنها کمک کنید. درست کردن یک سوپ ساده برای مادر شوهر مریض احوال، کار ساده‎ای به نظر می‎رسد، ولی نتیجه آن مهم است. این کار را صرفا از روی محبت بکنید که اگر اجباری در میان باشد تاثیر برعکس می‎گذارد. در ابراز محبت هم خطوط قرمز را رعایت کنید تا مبادا محبت‎ها تبدیل به وظیفه شود.

برخورد صحیح با همسر نخستین و مهم‌ترین گام به سوی برخورد صحیح با خانواده اوست. سعی کنید پیوند میان او و خانواده‌اش را درک کنید و از او بخواهید در این پیوند پایدار باشد. یادتان باشد خانواده همسرتان برای او مانند خانواده شما برای خودتان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید