غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سالانه بیش از 20 میلیون تن از زائران حرم رضوی(ع) از محورهای استان تردد می کنند که با توجه به زیر ساخت گردشگری مناسب ، می توان از این ظرفیت برای کاهش بیکاری بهره برد.
وی اظهار داشت : از اقدامات ارزشمند موثر در افزایش اشتغال، بهره برداری از خط مترو تهران - گرمسار است که با افتتاح آن ، بیکاری در استان سمنان کاهش قابل توجه ای داشته است.
وی خاطرنشان کرد : اگر به زیر ساخت گردشگری توجه نشود ،حضور گردشگر نه تنها به رونق اقتصادی منطقه کمکی نمی کند بلکه با تخریب عرصه های طبیعی و انباشت زباله چهره شهرهای استان را زشت می کند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که برای ارایه خدمات گردشگری تدوین قوانین راهبردی اجتناب ناپذیراست، گفت: اگر به صنعت گردشگری بیش از پیش برای رونق اقتصادی در کشور توجه شود ، اقتصاد مقاومتی به معنی واقعی اجرا می شود.
کاتب تصریح کرد : رهبر انقلاب همواره به رونق کسب و کار در کشور با اتکا به اقتصاد غیر نفتی توجه ویژه ای داشته اند و توجه به بخش گردشگری توجه به منویات رهبری است‌.
وی رکود اقتصادی و بیکاری را از جمله چالش های اساسی کشور برشمرد و گفت: می توان از صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت نوپا در افزایش اشتغال بهره برد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد : دولت در چند سال گذشته قدم های ارزشمندی به منظور افزایش اشتغال با توجه به صنعت گردشگری برداشته اما باید با بررسی مشکلات و ارایه راهکارها، این صنعت را در میان آحاد جامعه برای کاهش نرخ بیکاری نهادینه کرد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در 2 سال گذشته 26 اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان سمنان گشایش یافته است و اکنون 6 اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز فعالیت و ساخت است.
استان سمنان دارای بیش از یک هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.