کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست ساخت است.با بهره برداری از این طرح صنعتی بیش از 2 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می شود.
این طرح صنعتی سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد کرد.
علی محمد احمدی عصر چهارشنبه در بازدید از برخی طرح‌های عمران شهری گچساران افزود: منابع ریالی و ارزی پترو شیمی گچساران تاکنون امید بخش بوده است.
وی تامین خوراک پتروشیمی گچساران را گاز اتان ذکر کرد و افزود: مشکلات تامین خوراک و زیرساخت های گاز و آب این طرح صنعتی و اشتغالزا نیز باید از سوی متولیان امر برطرف شود.
احمدی هدف از سفر خود به شهرستان گچساران را برنامه ریزی، نظارت و اطلاع از پیشرفت فیزیکی طرح های عمرانی و مطالبات مردم ذکر کرد و گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های مناسبی برای توسعه در زمینه های مختلف است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان موظفند رفع مشکلات طرح های عمرانی شهرستان گچساران را در اولویت کاری خود قرار دهند..
وی ساخت جاده باباکلان به دوگنبدان و جاده گچساران به آبریگون را از پروژه های مهم و اولویت دار گچساران اعلام کرد و گفت: تکمیل این پروژه ها نقش اثرگذاری در بهبود راه های ارتباطی این منطقه دارد.
احمدی به اتصال محور پاتاوه به چرام و بنادر جنوبی اشاره کرد و گفت: ارتقای شاخص برخورداری از راه مناسب در حوزه شهری و روستایی دارای اهمیت ویژه است و برنامه ریزی های لازم برای بهبود وضعیت راه های این شهرستان انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نزدیکی گچساران به بنادر جنوبی و وجود بارگاه نورانی حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) ، ساخت جاده های ایمن و استاندارد محور توسعه گچساران است.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید گفت: جاده گچساران به آبریگون به طول چهار کیلومتر با 180 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجراست.
محمدعلی علیمردانی گفت: ساخت جاده آبریگون به شهر دوگنبدان 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی طول جاده گچساران، بی‌بی حکیمه و گناوه را 54 کیلومتر ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح به چهار قطعه تقسیم شده است.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را 25 درصد اعلام کرد و گفت: این طرح با اعتباری بیش از 600 میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: 25 کیلومتر از این قطعه هنوز به مناقصه نرفته است.
وی بیان کرد: قطعه اول و چهارم جاده گچساران -باباکلان به 18 کیلومتر در حال تعریض و بهسازی است.
وی پیشرفت فیزیکی این طرح را 35 درصد ذکر کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قطعه چهارم این طرح به طول پنج کیلو و 600 متر و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال اجراست.
وی تصریح کرد: تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.
شهرستان گچساران با بیش از 120هزار نفر جمعیت در جنوب غربی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده:مسعود علیزاده
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.