رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۱۵۰ اثر فاخر به دبیرخانه جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو ارسال شده بود، گفت: بعد از فرآیند داوری ۱۶ اثر انتخاب شده و در نهایت پنج اثر مقام برتر را کسب کردند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، فرزان قالیچی در آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو، اظهار کرد: شهادت‌طلبی درس بزرگ عاشوراست که مردان بزرگی چون باکری‌ها، تجلایی‌ها، حججی‌ها و... را پرورش داده و تحویل جامعه داده است.
وی ادامه داد: چه بسیار دانشجویان شهیدی که با تحصیلات دانشگاهی و با بینش و آگاهی برای تحقق آرمان‌هایشان به میدان جنگ حق علیه باطل رفته و در علم و عمل سرآمد شدند.
وی افزود: شهید جان خود را برای اسلام، جامعه و مردم فدا می‌کند، از این‌رو وظیفه دولت و ملت است که با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره‌ی شهیدان، دین خود را در قبال این انسان‌های بزرگ ادا کنند.
قالیچی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ی سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی، بیان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی با برگزاری این برنامه توانسته گامی در جهت پاسداشت ارزش‌ها و یاد و خاطره‌ی شهدا بردارد و به تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن به فضای مجازی، بتواند سهمی در میدان جنگ نرم داشته باشد.
وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در قالب جنگ نرم، ادامه داد: دانشگاهیان به عنوان افسران این جنگ باید آماده نبرد در این میدان بوده و سنگر را خالی نگذارند؛ اگر دیروز دشمن با تانک پشت مرز‌های ما بود، امروز با تکنولوژی به خانه‌ها نفود کرده است، از این‌رو باید خود را آماده نبرد در این میدان نبرد کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با ارائه‌ی گزارشی از برنامه‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی استان در رابطه با این جشنواره، افزود: تصویب اجرای جشنواره استانی، کنگره شهدای استان، تدوین آیین‌نامه‌ی اجرایی جشنواره، پیشنهاد برگزاری جشنواره در سطح ملی، دیدار با خانواده‌های معزز شهدای استان و... از جمله این موارد است.
گفتنی است، در پایان مراسم از تمبر جشنواره و همچنین تندیس سه شهید مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهید محسن حججی، شهید نومی‌گلزار و شهید محرم علی‌پور رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.