شریف اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با خبرنگاران افزود: در سال های اخیر 3 عنوان کتاب درحوزه ادبیات پایداری با موضوع معرفی حماسه های آزادگان و خاطرات رزمندگان و ایثارگران تدوین شده است.
وی ، تدوین و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را از اهداف اصلی نهاد فرهنگی حوزه هنری ذکر کرد.
اسلامی اظهار کرد : در سال جاری پنج برنامه خاطره گویی با مشارکت کنگره سرداران و شهدای کهگیلویه وبویراحمد در استان برگزار شده است.
به گفته وی ،حوزه هنری در سال جاری 2 قطعه موسیقی محلی لری و ترکی قشقایی با موضوع حماسه های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس در حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد تولید شده است.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه تجسمی نیز 106 اثر شامل پوستر، نقاشی، نگارگری و خوشنویسی هنری کهگیلویه وبویراحمد در زمینه دفاع مقدس تولید و در معرض دید علاقه مندان قرار داده شد.
شریف اسلامی تاکید کرد که احیای برخی هنرهای فراموش شده که روزگاری تنها در اختیار مردم این دیار و بیانگر هویت فرهنگی منطقه بود یکی از رویکردها و سیاست های راهبردی این نهاد به ویژه ظرف 2 سال گذشته بوده است.
وی بدون اشاره به هنرهای منسوخ شده ،افزود:برخی از این هنرها که به طور کلی منسوخ و فراموش شده بود در اولویت نخست حوزه هنری برای احیای مجدد قرار گرفت.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 713 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قراردارد.
این استان با توجه به جمعیت ، بیشترین حضور رزمندگان در جبهه های جنگ را در سراسر ایران به خود اختصاص داد.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشار: مسعود علیزاده
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.