سعید عمرانی چهارشنبه شب در حاشیه نشست کمیته تخصصی حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: باید قانون جامعی تصویب شود تا بتوان درآمدهایی را که از طریق جرم و جنایت ممکن است در سیستم بانکی جابجا شود، کنترل نمود.
وی اظهار کرد: درآمدهای مزبور باعث ایجاد خطرات امنیتی و اجتماعی برای کشور می شود.
وی گفت: در حال تدوین سامانه ای هستیم که اطلاعات همه دستگاههای دست اندرکار در آن تجمیع شود تا بتوانیم آسیب شناسی نموده و نتایج درست به دست آوریم.
عمرانی افزود: بهترین نهاد برای مبارزه با مواد مخدر، خانواده است و اگر خانواده ها به این موضوع ورود پیدا نکنند به تنهایی نمی توان کاری انجام داد زیرا اگر یک معتاد از نظر جسمی و پزشکی سم زدایی و درمان شود اما از نظر عاطفی از سوی خانواده حمایت نشود دوباره به همان مواد پناه خواهد برد.
وی اظهار کرد: اعتیاد و مواد مخدر یک ناهنجاری و پدیده ملی است که راه حل ملی نیز می خواهد و در این راه از نهادهای مردمی که هدف آنها مشخص و مورد تایید باشد استقبال و حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس الحاقیه ماده 45 موارد اعدام از 12مورد به پنج مورد کاهش می یابد که معتقدیم اجرای این قانون مشکلات بسیار ایجاد خواهد کرد.
عمرانی افزود: این قانون ابهاماتی داشت و شورای نگهبان خواستار اصلاح آن از سوی مجلس شد و این کار انجام و هم اکنون در شورای نگهبان در حال بررسی است که هر چه تصویب شود و به صورت قانون درآید اجرا خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: طبق مقررات، بعد از یک سال از زمان اجرا اثرات و عواقب آن مورد بازبینی و تنقیح قرار خواهد گرفت.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.