رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: خداوند متعال را شاکریم که جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره ملی شهدای دانشجو از استان آذربایجان‌شرقی شروع شد؛ ۱۵۰ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که فرصتی بسیار مغتنم بوده و جای امیدواری دارد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمدحسین امید در آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری فضای مجازی و کنگره ملی شهدای دانشجو با اشاره به وجود ۳۰ شهید مدافع حرم در استان، اظهار کرد: اگر قرار بر این بود که در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اتفاقی بیافتد، باید از این دانشگاه شروع می‌شد و خدا را شاکریم که با روحیه جهادی این کار در آذربایجان‌شرقی شروع شد، ان‌شالله تداوم این حرکت به دبیرخانه دائمی فضای مجازی و ایثار و شهادت تبدیل شود.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: امروز فضای مجازی برای ما یک انتخاب نیست، بلکه فضای دومی است که به اندازه فضای حقیقی، حقیقت دارد، فضای مجازی دنیایی است بی‌انتها که فرصت، چالش و نگرانی تا بی‌نهایت در آن وجود دارد.
وی با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید، خاطرنشان کرد: در فضای مجازی اگر از فرصت‌ها خوب استفاده کنیم، می‌توانیم حرف خود را به گوش تمام دنیا برسانیم و در مقابل نیز اگر خوب استفاده نکنیم تهدیدی برای جامعه و خانواده‌های ما خواهد بود.
امید با اشاره به اینکه امروزه در فضای مجازی فرصت برای پیشرفت و کسب ثروت فراهم است، گفت: در گزارشی خواندم که یک سامانه تامین خودرو در یک کشور بیشتر از شرکت مرسدس بنز درآمد دارد که این موضوع ظرفیت‌های بسیار فضای مجازی را نشان می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که تا 10 سال آینده بخش زیادی از ثروت دنیا در فضای مجازی خلق خواهد شد.
وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه و کنگره‌ی ملی شهدای دانشجو در استان، افزود: جا برای کار در این حوزه بسیار زیاد است؛ در این راستا می‌توان دانشجویان را به تهیه اپلیکیشن‌ها تشویق کنیم که اولین آن می‌تواند برای دانشجویان ایثارگران خودمان باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ادامه داد: به زودی سامانه‌ای فراهم می‌کنیم تا دانش‌آموختگان دانشگاه را در عرصه خدمات عمومی معرفی کنیم.
گفتنی است، در پایان مراسم از تمبر جشنواره و همچنین تندیس سه شهید مدافع حرم دانشگاه جامع علمی کاربردی، شهید محسن حججی، شهید نومی‌گلزار و شهید محرم علی‌پور رونمایی شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.