به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، مهندس احد رسولی که ظهر روز گذشته در هفتمین جلسه کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج سخن می گفت، اظهار کرد: متاسفانه میزان سرانه های خدماتی و امکانات شهری با تراکم بالای جمعیتی محلات شهر سازگاری ندارد و ظاهراً سیما و منظر شهری و استانداردهای معماری و شهرسازی در سایه غفلت ها ذبح شده است.
وی با بیان اینکه سازندگان بناها باید ملزم به تامین پارکینگ شوند و زمان آزمون و خطا به سر رسیده است، عنوان کرد: میزان تراکم و طبقات ساختمانها در محلات مختلف کرج باید طبق مبانی شهرسازی و معماری و وضعیت موجود مشخص گردد و هرگونه روال سلیقه ای یا تن دادن به فشارها، شهر را به سمت ناکجاآباد سوق می دهد و تامین کننده منافع و مصالح شهر و شهروندان نیست!
طرح موردی پرونده ها در شورای شهر کرج با شأن این نهاد سازگار نیست
این مسئول شهری در بخش دیگری از سخنانش ضمن انتقاد شدید از طرح موردی پرونده ها در جلسات کمیسیونها و صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج که بعضاً بار مالی آنها به یک میلیون تومان هم نمی رسد، آن را ناسازگار با شأن این نهاد خواند و اضافه کرد: شورا یک نهاد سیاستگذار و مغز متفکر اداره شهر است و بی شک با صرف زمان طولانی برای پرونده های این چنینی، دیگر زمانی برای اعمال نظارت در سطح کلان و کارشناسی باقی نمی ماند و به نظر می رسد که برای پرونده های خُرد ملکی نیازمند یک اجماع کلی و ملاک عمل صحیح هستیم تا شهرداری طبق آن عمل نماید.

.

مهندس رسولی با طرح این پرسش که باغات کرج و سرسبزی محلاتی همچون بنفشه، جهانشهر، گلشهر و غیره کجا رفته اند؟ گفت: متاسفانه همه چیز فدای بلند مرتبه سازی شده است و ما در برابر تغییر کاربری ها و ساخت و ساز بی رویه سکوت اختیار کرده ایم، طرح های جامع و تفصیلی برای تزئین ویترین عملکردمان طراحی و تصویب نمی شوند! و باید برای اجرا و تحقق حداکثری آنها تلاش کرد و مانع از تغییرات پیاپی در روح و متن آنها شد.
نوسازی بافت های فرسوده نیازمند یک انقلاب عمرانی
به گفته رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی شورای شهر کرج، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناپایدار و ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی نیازمند یک انقلاب عمرانی و بهره مندی از ظرفیت های بخش خصوصی است و در این زمینه ضرورت ایجاد ساختار جدید تشکیلاتی به نام سازمان بازآفرینی فضاهای فرسوده و ناکارآمد شهری احساس می شود تا این مهم را با جدیت دنبال کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 768989
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.