فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در نشستی با امام جمعه اردبیل افزود: در احداث مسکن روستایی بیش از تعهد استانی اقدام به تکمیل پرونده متقاضیان شده و افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی و نسبت به تهیه نقشه و پروانه با دفاتر فنی هماهنگی های لازم انجام شده است.
وی به تامین مسکن برای اقشار فاقد سرپناه و زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم از تسهیلات این دستگاه ها و هم کمک های مردمی حساب 100 امام و مساعدت انجمن خیرین مسکن ساز استان کمک گرفته می شود تا این قشر با آورده های نسبی خود بتوانند صاحب خانه شوند.
وی همچنین با اشاره به همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد برکت افزود: در بحث احداث ، تکمیل و تعمیر مساجد روستاهایی که فاقد مسجد بودند و یا مساجد قابل بهره برداری نبود ، در هر روستا یک مسجد آماده بهره برداری شد.
او از واگذاری 58 واحد مسکن مناسب و ارزان قیمت برای طلاب استان خبرداد و اضافه کرد: سهیمه سال جاری 22 نفر بود که به محض تکمیل شدن در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.
سبحانی اجرای طرح هادی در روستاها ، بازنگری طرح 10 ساله روستاها ، تقویت زیرساخت ها ، زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای استان و ساماندهی ساخت و سازها در روستاهای استان را از اقدامات این اداره کل ذکر کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل ، امام جمعه اردبیل هم در این نشست با تاکید بر حمایت دستگاه ها و مسوولان استان از محرومان و خانواده های بی بضاعت گفت: تلاش کنیم از سختی و سنگینی مشکلات مردم برداشته شود.
آیت الله سیدحسن عاملی بر توسعه فعالیت ها در قالب تامین مسکن برای اقشار فاقد سرپناه ، مقاوم سازی واحدهای مسکونی و انجام تمهیدات برای پیشگیری قبل از وقوع حوادث و همچنین اجرای طرح هادی در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
وی اظهار کرد: تقویت بعد معنوی جوامع با همبستگی و توسعه مجامع دینی و معنوی امکان پذیر است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد به یادگار مانده از امام راحل و ثمره انقلاب اسلامی باید با اجرای برنامه های عمرانی و ساخت و سازهای مناسب سهم خود را در قالب شکوفایی و تحقق اهداف نظام به نحو احسن ایفا کند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.