گزارش جی پلاس/ غول هوش مصنوعی چین برای رقابت با تسلا وعده داد؛

خودروهای بدون راننده که بنشینید و تماشا کنید به بازار می آید + تصاویر

غول اینترنتی و هوش مصنوعی چین، یعنی «بایدو» با همکاری با یک خودروساز وعده داده که تا چهار سال دیگر خودروهای بدون راننده سطح چهار را راهی جاده‌ها خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

 

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس؛ بایدو همچنین اعلام کرده که خودروی بدون راننده سطح سه خود را نیز تا دو سال دیگر عرضه خواهد کرد.

اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی برای خودروهای بدون راننده چندین سطح تعیین کرده است. به طور خلاصه سطح صفر، از هیچ ویژگی خودکاری برخوردار نیست، در حالی‌ که سطح چهار در واقع می‌تواند راننده را به مسافری کاملا منفعل و بیکار تبدیل کند.

در این طیف خصوصیات عملکردی ویژه مثل ترمزگیری، حرکت در خط مستقیم و سیستم تثبیت سرعت در سطح یک قرار می‌گیرند. جنرال موتورز قرار است در مدل‌های ۲۰۱۷ خود، خصوصیاتی در سطح دو یعنی حداقل دو عملکرد ویژه‌ای که اتومبیل‌های بدون سرنشین یک جا دارند ارائه کند. اما سطح سه به این معنا است که راننده می‌تواند کنترل کامل خودرو را در شرایط خاصی واگذار کند اما باید گاهی اوقات برای به عهده گرفتن کنترل در دسترس باشد.

اگر می‌خواهید در مورد بایدو بیشتر بدانید، این شرکت چینی یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های اینترنتی و هوش مصنوعی است و تاکنون در زمینه‌های زیادی مثل موتور جست‌وجو، یادگیری عمیق (ماشینی) و خودروهای بدون راننده فعالیت کرده است.

اکنون این شرکت برای روانه کردن خودروهای بدون راننده‌اش با شرکت خودروسازی BAIC همکاری کرده است و قرار است که بایدو نرم‌افزار و به طور کلی هر فناوری‌ که قابلیت خودران بودن را به این خودروها می‌دهد، ارائه دهد و شرکت BAIC نیز سخت‌افزار خود خودروها را تامین کند.

جالب است بدانید که شرکت تسلا با این همه کبکبه و دبدبه‌ای که دارد، ادعا کرده که به زودی خودروهای بدون راننده سطح دوم را ارائه می‌دهد که سیستم آن نیاز به یک مانیتور راننده دارد که رفتارهای راننده را شناسایی کند و در صورتی که راننده خسته است و دیگر نمی‌تواند رانندگی کند، فرآیند رانندگی را در دست بگیرد. کارشناسان معتقدند که این شرکت توانایی ارائه سیستم‌های سطح بالاتر برای رانندگی رباتیک را حداقل تا زمانی که ایلان ماسک - مدیرعامل تسلا، اعلام کرده، ندارد.

گفتنی است که چین بازار بزرگی برای خودروهای الکتریکی تسلا به شمار می‌رود و بایدو و BAIC قصد دارند قبل از تسلا خودروهای بدون راننده سطح سه و چهار خود را به این بازار وارد کنند تا پوزه تسلا را به خاک بکشند.

تسلا

تسلا

دیدگاه تان را بنویسید